به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "سید مهدی پور هاشمی" ضمن تاکید بر لزوم تسریع عملیات احداث کانال کمکی آریافر اظهار داشت: شرکت خاکریزآب به منظور تسریع در تکمیل پروژه احداث کانال کمکی آریافر و حوضچه رسوبگیر تقاطع این خیابان با بزرگراه جلال آل احمد، اقدام به نصب قطعات پیش ساخته بتنی در عرض خیابان شهید آریافر (تقاطع بزرگراه جلال آل احمد) کرده است؛ اقدامی که طی یک برنامه زمانبندی ٣ مرحله ای و با هماهنگی با پلیس راهور صورت پذیرفت.

وی هدف از اجرای قطعات پیش ساخته بتنی در عرض خیابان شهید آریافر را تسریع در بازگشایی هرچه سریعتر مسیر تردد وسایل نقلیه عبوری و کمک به کاهش ترافیک قبل از بازگشایی مدارس دانست و یادآور شد: در روند اجرای این پروژه و پیرو هماهنگی های به عمل آمده با منطقه ٢ شهرداری تهران و پلیس راهور تهران بزرگ، در ٣ مرحله اقدام به اصلاح هندسی و انسداد ترافیکی مسیرهای شمال به جنوب و جنوب به شمال خیابان شهید آریافر شد تا امکان اجرای عملیات خاکبرداری، کانال کنی، نصب قطعات پیش ساخته بتنی و در نهایت روکش آسفالت فراهم شود.

پورهاشمی با بیان آنکه مرحله سوم طرح با سرعت و دقت لازم طی مدت 72 ساعت و در 11،5 متر از عرض خیابان شهید آریافر انجام پذیرفت، اضافه کرد: این امر منجر به بازگشایی کامل مسیر تردد وسایل نقلیه عبوری از خیابان شهید آریافر در ٣ خط عبوری و در ٢ جهت شمال به جنوب و بالعکس گردید.

به گفته مدیرعامل شرکت خاکریزآب، بخش باقی مانده عملیات اجرایی کانال کمکی آریافر ضمن تولید قطعات پیش ساخته بتنی و طبق برنامه زمانبندی ادامه دارد.

گفتنی است احداث کانال انحرافی آریافر با هدف جبران کمبود ظرفیت هیدرولیکی کانال سیل برگردان غرب در محدوده بزرگراه جلال آل احمد تعریف شده است. طول کلی پروژه 450 متر بوده که ٢٩٩ متر آن به صورت کانال احداث شده و ٧٦ متر از طول آن از طریق سگمنت گذاری اجرا خواهد شد. ضمنا ٧٥ متر از طول پروژه شامل حوضچه رسوب گیر است.