به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی با اعلام این مطلب گفت: محله آبک و گلابدره محدوده ارزشمندی است که بدلیل پهنه R212 طرح تفصیلی، حداکثر ظرفیت ساخت در آن سه طبقه ۴۰ درصدی است و این امر باعث شده مالکین در مقاطع مختلف زمانی، به شکل غیر مجاز اقدام به ساخت و ایجاد الگوهای نامطلوب شهری در این محدوده نمایند.

او گفت: در این محدوده ۲۴۰ فقره تخلف ساختمانی وجود دارد که به ماده صد ارسال شده است و بالای ۸۰ درصد آنها فقط در پهنه R212 قرار دارند که با تایید طرح فوق این محدوده با ساخت و ساز بافت های فرسوده و تجمیع ریزدانه ها ظرفیت بهتری پیدا خواهد کرد.

حاجوی تصریح کرد: این پهنه با تغییر از R212 به R112 و بخشی به R122 منجربه صدور سطح اشغال ۶۰ درصدی می شود که به معنی توسعه ۳۰ درصدی نسبت به وضعیت قبلی است.

شهردار منطقه یک افزود: در این محدوده پلاک هایی فاقد سند رسمی هستند که بر اساس آخرین ضوابط، این املاک و ملک های قولنامه ای هم می توانند در صورتیکه مساحت آنها بعد از رعایت اصلاحی به ۱۰۰ متر مربع برسد و سابقه احیای بنا و مستندات رسمی قبل از سال ۷۰ ، داشته باشد درخواست مجوز کنند.

حاجوی ضمن اشاره به اتمام فرآیند طراحی و تایید در منطقه گفت: این طرح به زودی در کمیسیون ماده پنج مطرح و ملاک عمل قرار خواهد گرفت.