به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ حسین کاشانی پور شهردار این منطقه در جمع متولیان سلامت با اشاره به سیره پیامبر اکرم (ص) درخصوص توجه به سلامتی، گفت: کلید طلایی ارتباط سلام است و سلام کردن آرزوی سلامتی داشتن است. سلامتی، نعمتی است که تا هنگامی که فرد آن را دارد قدرش را نمی داند و به محض اینکه آن را از دست می دهد قدر و قیمت آن را متوجه می شود.

کاشانی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر وظیفه ما این است که حال مردم را خوب کنیم، ادامه داد: هر کاری که انجام می شود خروجی اش باید حال مردم را خوب کند. پیامبر اکرم (ص) بر حکمت تاکید دارد و معتقد است کار هدفمند؛ سودمند و حکیمانه است. هر چیزی که اهداف سودمند و ثمربخش دارد باید گرفته شود مگر اینکه حکمت در سرزمین دوری مانند چین باشد. 

کاشانی پور ضمن تاکید بر جمله امام علی (ع) که فرمودند، "فررزند زمان خویشتن باش"، افزود: ما باید مبانی و تفکر بنیادین را با علم و تجهیزات روز دنبال کنیم، آن را بشناسیم و استفاده کنیم. خیر مردم بیشترین منفعت را برای مردم داشته باشد. اگر در سرای محله بتوانید بهترین خدمت را به شهروندان ارائه بدهید از شهرداری که در جای خودش نشسته و نمی تواند خوب از موقعیت استفاده کند، بالاتر هستید.

شهردار منطقه ۲۱ با تاکید بر استقبال از ارائه برنامه های خلاقانه، بیان کرد: با اجرای برنامه های اسقاطی مخالف هستم و از برنامه های نوآورانه و خلاقانه که منجر به رقم خوردن اتفاقات خوب می شود استقبال می کنم و بر خروجی برنامه ها به نفع مردم تاکید داریم. 

در ادامه صحبت های شهردار منطقه ۲۱، دکتر صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر هدف از خلقت انسان و مقام شامخ او بیان کرد: پیامبر چه خصوصیتی داشت که مصداق کامل انسان است. آیا این نبود که دارای قلب سلیم بود. ما یک هدفی داشته ایم که آمده ایم اینجا ما باید به هدف خلقت خودمان برسیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به خانواده محوری و تاکید بر نقش مادرها در خانواده، ادامه داد: می بایست دسترسی را به کارهای پرخطر کم کنیم؛ اما اصل سلامت این نیست و باید ما مردم را توانمند کنیم که بدانند و بتوانند از خودشان مراقبت کنند. ما از طریق آموزش و تربیت و ترویج زندگی ملازم با عقلانیت پیش می رویم. در خانواده؛ مادر عنصر مهمی است. اگر مادر توانمند شود خانواده بیمه می شود. اگر مادر حالش خوب باشد، اعضای خانواده اش را مدیریت می کند تا آنها درگیر بزه نشوند.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران، مرادی و موسوی و شعیبی از مدیران اداره کل سلامت، مطهری موید معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۱، شادان مدیر سلامت این منطقه، نیک رفتار دبیر کانون سالمندان، قشینی دبیر کانون معلولین و مسئولین خانه های سلامت محله های سیزده گانه منطقه ۲۱ حضور داشتند.

بر پایه این گزارش؛ طی این جلسه گزارش عملکرد شش ماهه اداره سلامت منطقه ۲۱ ارائه شد و در پایان نیز از کلیه مسئولین خانه های سلامت، دبیران و دست اندرکاران سلامت این منطقه تقدیر شد و همچنین از مرکز بهزیستی وردآورد نیز بازدید میدانی به عمل آمد.