به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، رضا محمدی شهردار منطقه در ادامه دیدار با کارکنان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اشاره به اهمیت موضوع مشارکت شهروندان در اداره شهر گفت: افزایش مشارکت شهروندان و مردمی سازی مدیریت شهری می تواند تا میزان قابل توجهی موجب افزایش کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: خواسته های مردم و برنامه های مدیریت شهری باید همسو باشد تنها راه رسیدن به این مهم، افزایش فرهنگ مشارکتی در ساختار مدیریت شهری منطقه است که با همکاری شهروندان در فرآیند برنامه ریزی و اجرای طرح ها و پروژه های شهری محقق خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این مدل مردمی سازی، شهروندان را در تصمیم گیری و نتایج مدیریت سهیم و آنها به مخاطرات و مسائل شهری اطراف خود حساس می کند، ما فقط باید به عنوان پشتیبان نسبت به هدایت، انجام صحیح و درست خواسته شهروندان فعالیت خود را ادامه دهیم.

تغییر رویکرد اجرایی بخشنامه ها با بومی سازی در منطقه

محمدی با اشاره به نقش پررنگ معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در مباحث فرهنگ سازی گفت: این معاونت نقش مهمی در این مسیر دارد و باید در اولین گام، رویکرد اجرایی خود را در بخشنامه های ابلاغی ستادی تغییر و پیوست بومی سازی در اجرا را مد نظر قرار دهد تا تاثیرگذاری بخشنامه های ابلاغی را به بالاترین حد ممکن برساند.

شهردار منطقه ۶ اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و برنامه ریزی باید طرح ها و برنامه ها را متناسب با شرایط و ظرفیت هر محله اجرایی کرد و از برنامه ریزی تک نسخه ای بدون توجه به ظرفیت ها و نیازها پرهیز کرد.