به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با اعلام این خبر اظهار داشت:  کل این خورشید گرفتگی ۴ ساعت زمان می برد که ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه آن در ایران از ساعت ۱۳:۴۰ بوده و تا ۱۶:۱۰ دقیقه قابل رویت است و زمان اوج گرفتن آن در ساعت ۱۵ خواهد بود.

او با بیان اینکه هر ساله در سراسر جهان بین ۲ تا ۵ خورشید گرفتگی می‌تواند رخ دهد، گفت: آخرین خورشیدگرفتگی که در ایران قابل رؤیت بود گرفت حلقوی ۱ تیر ۱۳۹۹ بود که به صورت جزئی در ایران دیده می‌شد و رصد آن با حضور علاقه مندان در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران صورت گرفت و این گرفت هم به صورت جزئی قابل رؤیت است و حداکثر گرفت در شهرهای شمالی و کمترین گرفت در شهرهای جنوبی رخ می دهد.

مدیر مرکز علوم خاطرنشان کرد: مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برای رصد این پدیده چند تلسکوپ با فیلترهای مخصوص و نیز تجهیزات کامل برای رصد خورشید گرفتگی برای عموم مردم تهیه کرده است؛ همچنین کارشناسان نجوم، این پدیده را از ابتدا تا پایان برای علاقمندان توضیح خواهند داد.

وی افزود: علاقه مندان جهت رصد خورشیدگرفتگی می توانند روز سه شنبه ۳ آبان ساعت ۱۴ به مرکز علوم و ستاره شناسی تهران به نشانی دزاشیب، خیابان عمار، کوی شهید صالحی، پلاک ۲۲ مراجعه نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن96027012 تماس بگیرند.