به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی منطقه6، صبح روز دوشنبه 16 آبان ماه 1401  باحضور صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حامد سلیمی  مدیر کل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران و رضا محمدی شهردار منطقه 6، و جمعی از مدیران ارشد شهری مسیر اجرای طرح مسیر طبیعت به صورت میدانی بررسی شد.

در حاشیه این بازدید میدانی شهردار منطقه 6 گفت: مسیرطبیعت مهمترین پروژه هویتی و تحولی در پایتخت خواهد بود که در قالب یک پروژه مدرن، فرهنگ ایرانی و اسلامی را بازنمایی می کند. 

محمدی ادامه با اشاره به بازدید به عمل آمده توسط معاون امور شهرسازی و معماری و مدیر کل اداره معماری و ساختمان شهرداری تهران  گفت: مطالعات عمیق وکاملی صورت گرفته و طرح دارای پیوست ترافیکی، اجتماعی و عمرانی است در حال حاضر باید تلاش کنیم با تامین سرمایه مالی پروژه، اخذ مشارکت و توافقات فی مابین شهرداری با نهادهای ذیربط پروژه را عملیاتی کنیم. 

دمیدن نشاط زندگی به معابر قلب پایتخت

وی در ادامه ضمن تاکید بر این موضوع که منطقه ۶ حوزه کار و فعالیت مرکزی تهران به حساب می آید گفت: کاربری های تعریف شده در این پروژه بیشتر با هدف قابلیت برقراری اتصال بین محورهای شرق و غرب است .در طراحی این پروژه به شرایط خاص منطقه از جمله تعدد مراکز بیمارستانی و دولتی در سطح منطقه، توجه ویژه شده است و انتظار می رود با عملیاتی شدن پروژه بخش بزرگی از چالش های شهروندان از جمله مشکلات ترافیکی و شب مردگی در بخش های مرکزی و شمالی منطقه کاهش یابد.

محمدی عنوان کرد: تمرکز ادارات و مراکز بیمارستانی قلب پایتخت را دچار شب مردگی کرده است که با اجرای پروژه مسیر طبیعت بعد فرهنگی و تفریحی در این محدوده پررنگ و شادی و نشاط زندگی به سطح منطقه باز خواهد گشت و اجازه نمی دهد غلبه کار، بافت مسکونی و زندگی شهروندان منطقه را برهم بزند.

گفتنی است؛ با اجرای این طرح ملی، مصلی تهران به عنوان قطب مذهبی تهران به اراضی عباس آباد قطب فرهنگی و خیابان های ولیعصر، الوند، گاندی  و .. .که قطب های کارآفرینی و کسب کار محسوب می شوند به همدیگر متصل می شود  تا در این مرکز مدرن شهری تمامی خدمات مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی به صورت یکپارچه به شهروندان عرضه شود.