به گزارش اکونا پرس،

جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در این مراسم گفت: با تولیت حرم امام(ره) و سازمان اجتماعی شهرداری توافق کردیم به آسیب‌دیدگانی که پناهی جز امام محرومان ندارند خدمتگزاری کنیم و قطعا آن چه ما از مکتب امام(ره) و شهیدان یاد گرفتیم جز این نیست.

وی افزود: خدای متعال آن جا افراد را بزرگ می‌کند و به آن ها عظمت می‌بخشد که خدمتی به محروم ترین و نیازمندترین افراد جامعه کرده باشند. 

تاجیک در ادامه با اشاره به برخی از سجایای رفتاری اجتماعی شهید ابراهیم هادی، درباره دلایل ماندگاری این شهید بزرگوار گفت: آن چه شهید ابراهیم هادی را به نقطه‌ای می‌رساند که امروز پس از 40 سال از شهادتش مزار یادبود او در بهشت زهرا پر زائرترین بخش این گلزار شریف است، در کنار تمام ویژگی‌های ارزشمتد او؛ موضوع دستگیری نیازمندان و آسیب‌دیدگان در همه‌ی شرایط از همه‌ی انسان‌هاست.

وی با اشاره به یکی از این مصادیق گفت: برخورد ابراهیم هادی با یک دزد الگوی رفتاری ماست؛ آن روزی که فردی موتور او را دزدید و ابراهیم دزد موتور را که توسط مردم زخمی شده بود به درمانگاه رساند و بعد  او را به مسجد برد و برایش کار پیدا کرد.

تاجیک اضافه کرد: وقتی آقا ابراهیم به شهادت رسید، این فرد به جبهه رفت و شهید شد. یعنی آقا ابراهیم دست کسی که داشت در مسیر دزدی جانش را از دست می‌داد را گرفت و به خدا رساند. در واقع روزی که او داشت به آسیب دیده‌ترین افراد کمک می‌کرد، خدا برایشپ عزت و افتخار ابدی را نوشت.

وی در خاتمه تاکید کرد: افتتاح امروز و ایجاد پایگاهی برای دستگیری آسیب دیده ترین افراد جامعه در همین راستاست و امیدوارم این کار باقیات الصالحاتی برای همه ما شود.

خدمتگزاری به مردم بالاترین عمل صالح است

احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی نیز در این مراسم گفت: اکثر مفسران فقهی می‌فرمایند بالاترین مصداق عمل صالح نهضت خدمتگزاری به مردم است.

وی با بیان این مطلب که شهرداری تهران امروز این شعار و عملکرد را دارد که افتخار می کند نوکری مردم را برعهده دارد گفت: شهدا هم نوکر مردم بودند.

احمدی صدر در ادامه گفت: در مرام شهدا، نیت اصلی نوکری مردم است لذا خدا بستر خدمت را هم فراهم می‌کند. مادامی که می‌گوییم می‌خواهیم کودک کار را جمع کنیم هیچ چیزی دست ما نمی گیرد اما وقتی کودک را عزیز می داریم و برای او منزلت قائل می شویم و او را مصداق خلیفه الله می‌بینیم، آن وقت است که نوکری‌اش را می‌کنیم و هم او عزیز می‌شود و هم ما به آن هدف جمع آوری کودک کار می‌رسیم.

وی در همین راستا تاکید کرد: 32 بار طرح جمع آوری در تهران انجام شد که هیچ وقت به نتیجه نرسیده چون کودکان را جمع کردیم نه جذب. ویژگی شهید شهید هادی این بود آسیب دیدگان را جذب می‌کرد.