به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  آیت الله حمیدی  مولف چند کتاب  و مدرس سطح عالی اخلاق و دروس خارج فقه از جمله ائمه جماعات در سطح تهران است که سابقه بیش از ۵۰ سال امام جماعت در یک مسجد را دارد و ایشان به عنوان نماینده دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی، نخستین مدیر حوزه علمیه تهران، استاد درس خارج فقه و اصول فعالیت داشتند.

آیت الله حمیدی در این دیدار ضمن ارائه توصیه و رهنمو های لازم در زمینه مسائل شهروندی گفت: مسجد انصارالحسین(ع) در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره محل تجمع نیروهای انقلابی، ولایی و بسیجی بوده است.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت: رویکرد ما در این مسجد، حرکت در مسیر نهضت امام خمینی (ره) و تلاش برای عملیاتی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است.

مهدی بابائی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با تشکر از برگزاری این برنامه ها که باعث آشنایی با چنین علما و چهره های نورانی می شود خاطر نشان کرد: تجلیل و تکریم از کسانی که در مسیر تحقق زیبایی ها کوشش کرده اند، و زیبایی علم، تقوا و ایمان را در وجود خود محقق کردند، را باید مورد توجه قرار دهیم .  

محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه۱۳ در این دیدار با برشمردن ویژگی های اخلاقی آیت الله حمیدی گفت : رفتار الهی و انسانی، تقوا و زهد ایشان الگو است.

شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه همیشه باید نام، یاد، اخلاق و سیره علمای بزرگوار را تکریم کنیم، گفت: آیت الله سید هاشم حمیدی همدانی افزون بر تدریس و تألیف در زمینه تبلیغ نیز اقدامات بسیار ارزنده ای داشته است. این عالم متقی، روحانی مردمی و خدوم، فرزندش را طوری تربیت کرد که در دوران جنگ داوطلبانه در جبهه و به شهادت رسید.

او درباره نقش آیت الله حمیدی در موفقیت های راهبردی مسجد انصارالحسین خاطر نشان کرد: آیت الله حمیدی با صبر، حوصله، درایت و تدبیری مثال زدنی، مسجد انصارالحسین (ع) را مدیریت می کنند و همواره در خدمت رسانی به شهروندان پیشگام بودند.

این دیدار در ادمه سلسله ملاقات های شهردار منطقه۱۳ با خانواده های معظم شهدا  توسط اداره ایثارگران معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی منطقه ۱۳ تدارک دیده شد و رئیس بنیاد شهید و تعدادی از معاونان و مدیران منطقه در این مراسم حضور داشتند.