به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، رضا شرفی با اعلام این خبر گفت: به همت اداره فضای سبز منطقه با هدف بهبود منظر شهری و کاهش آلودگی زیست محیطی، عملیات توسعه فضای سبز حاشیه بزرگراه امام رضا (ع)  از 7 آبان آغاز شد.

او به تشریح اقدامات انجام شده در این عملیات اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات آبرسانی به طول 3 هزار متر، اجرای عملیات فاز ۱  توسعه فضای سبز به مساحت 2875 مترمربع در محدوده قبل از سه راه سیمان شامل اجرای عملیات خاکبرداری و نخاله کشی به حجم 500 مترمکعب، تسطیح و مناسب سازی محل ،کاشت 283 اصله درخت زیتون تلخ، اقاقیا، کاج مشهد و 455 بوته درختچه زینتی از جمله بربریس و پامپاس گراس جهت تنوع در رنگ و بافت از جمله این اقدامات است و سایر اقدامات توسعه محور مذکور در فاز ۲ اجرا می گردد.

شهردار منطقه با اعلام هدف گذاری صورت گرفته جهت تکمیل فاز یک پروژه مذکور در سال جاری گفت: بطور کلی عملیات توسعه فضای سبز محور امام رضا (ع) به میزان ۸۶۰۶ متر مربع و نیز بازپیرایی ۸۲ هزار مترمربع بوده که فاز یک در سال جاری و فاز دو در بهار سال آتی انجام خواهد پذیرفت. 

 شرفی با اشاره به اینکه محور امام رضا (ع) هم اکنون دارای 34 هکتار فضای سبز می باشد افزود: منطقه ۱۵ پتانسیل توسعه فضای سبز را دارد و ما علاوه بر توسعه فضای سبز  به دنبال افزایش کیفیت بوستان‌ها نیز هستیم. 

او با اشاره به وجود ۱۵۱ بوستان شهری با کیفیت در منطقه افزود: منطقه 15 با سرانه فضای سبز ۳۳.۵۷ مترمربع برای هرنفر است از مناطق سرآمد در این بخش است.