به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی، شهردار منطقه۲، با اشاره به انجام پایش  و رصدهای مستمر نقاط آبگیر منطقه گفت: با توجه به پیش بینی  بارش‌های فصلی، اقدامات لازم از سوی مدیریت شهری منطقه انجام و آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های   به سهولت و سرعت در مسیر کانال‌های جمع آوری کننده هدایت شد. 

وی افزود: همزمان با آغازبارندگی، تیم‌های امور شهری و پاکسازی مسیل‌ها  در آماده باش هستندوبا  پایش‌های مستمر از هرگونه آبگرفتگی پیشگیری می شود . 

شهردار منطقه۲با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در مدیریت بارش های فصلی گفت: با آمادگی کامل معاونت خدمات شهری و محیط زیست و نواحی ۹گانه ، نقاط آبگیر شبکه بزرگراهی ، معابر اصلی و فرعی  شناسایی و با احداث چاه جذبی، تغییر مسیر انهار و همچنین نصب دریچه‌های زباله گیرو.... نقاط آبگیر رفع و با آغاز  بارندگی تا کنون هیچگونه مشکلی در منطقه وجود نداشته و تردد در بزرگراه ها و معابر روان است. 

صالحی با اشاره به اینکه پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های فرعی و اصلی از مهمترین اقداماتی است که به صورت مستمر و منظم در حال اجراست، افزود: در همین راستا لایروبی و پاکسازی ٣٠ کیلومتر مسیل و ۵٠ کیلومتر کانال اصلی و ۱۳۰ هزار متر طول کانال های فرعی با استفاده از عوامل کارگری،ماشین آلات و ادوات سنگین انجام شد.

وی همچنین از آمادگی سایت های برف روبی خبرداد و گفت:تمهیدات  لازم برای  انجام عملیات برف روبی پیش بینی و تجهیزات و ماشین آلات در-سایت ها مستقر است تا در زمان بارش برف خللی در تردد شهروندان ایجاد نشود .

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت شهروندان در خصوص عدم تخلیه زباله‌های شهری در انهار و کانال‌های عبوری برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر، افزود: با توجه به اینکه مدیریت شهری تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده ولی همچنان از طریق سامانه ۱۳۷ پلاس  آماده دریافت نظرات  شهروندان است.