به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، "سیدمحمد قاضی میرسعید" با اعلام این خبر گفت: همزمان با بارش های پاییزی  شب های گذشته که به شکر خداوند همچنان نیز ادامه دارد، مهار آبگرفتگی ها با اقدامات پیشگیرانه ای که از ابتدای فصل پاییز آغاز شده و همچنان در حال انجام است، صورت گرفته است.

او ادامه داد: در عملیات پیشگیرانه از آبگرفتگی های احتمالی از 3 مسیل منطقه 8660 مترطول رسوبات و زباله با کمک 15 دستگاه خاور جمع آوری شد.

معاون شهردار منطقه 4 گفت: در ادامه این عملیات از 19 کانال بیش از 41000 مترطول زباله و رسوبات استخراج شد.

قاضی میرسعید ادامه داد: استقرار سرپناه ها در مکان های مناسب و حساس و آبگیر حین بارش، پایش های روزانه، استقرار دائم عوامل کارگری با تجهیزات مناسب، پایش و کنترل و فیلمبرداری از 50000 مترطول از کانال ها و مسیل ها جهت شناسایی نقاط خطرپذیر؛ رسوب برداری مکانیزه از مسیل ابوذر و کالورت بزرگراه شهید یاسینی  از دیگر اقدامات انجام گرفته این عملیات است.

او  در پایان با درخواست مساعدت از همشهریان گفت: یکی از اصلی ترین عوامل آبگرفتگی ها در بارش های فصلی رها کردن زباله ها در جوی ها و کانال هاست که در این امر کمک و مساعدت شهروندان بسیار حائز اهمیت بوده و با رعایت بیشتر نظافت و بهداشت از این امر خطیر جلوگیری خواهد شد.