به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، رضا شرفی با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت باید از تمام حقوق شهروندی برخوردار باشند، افزود: عملیات مناسب‌سازی معابر و بوستان‌ها برای حضور افراد دارای معلولیت در حال انجام است و اکنون بوستان های  میر عماد در ناحیه 3  و  راستیان در ناحیه 6  مناسب سازی شده و آماده بهره برداری است.

به گفته او؛ در این بوستان ها با اقدامات و تمهیداتی نظیر رنگ آمیزی نیمکت، سطل زباله، هرس شاخه های سرگیر، نصب آبخوری معلولین،  نیمکت ویژه معلولین ، تابلو راهنما، بهسازی کف پوش ها، جا به جایی گلدانهای مزاحم در مسیر نابینایان، جانمایی پارکینگ معلولین، تعویض و ایجاد درپوش به روی تأسیسات کف بوستان، نصب ست تندرستی ویژه معلولین و احداث رمپ های مخصوص تردد آنها، مناسب سازی انجام شد.

شرفی با اشاره به اینکه 5 بوستان دیگر شامل بوستان های گلگشت، گلچین، وحدت، گل نرگس و والفجر نیز در حال اجرای عملیات مناسب سازی است، افزود: 3 معبر در نواحی 4 و 6 به نام های والفجر، بوعلی غربی و مسلم نیز با نصب کف پوش های مخصوص، کف پوش با نوار بساوایی و کف پوش های سکه ایی در تقاطع ها، اصلاح ورودی، رمپ و نصب پل بهسازی و مناسب سازی شد.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه از 30 کیلومتر معبری که امکان مناسب سازی دارند، تاکنون 12 کیلومتر مناسب سازی شده است، افزود: معابر نبرد، رضایی، ابوذر، انورزاده، 17 شهریور، صالحی، ذوالفقاری و نباتی و احدی نیز درحال اجرای عملیات مناسب سازی اند تا 9 معبر دیگر برای تردد معلولان آماده شود. 

شرفی در پایان به طرح مناسب سازی ابنیه ها ویژه معلولین اشاره کرد و گفت: دو ساختمان سرای محله ابوذر و مطهری نیز به زودی در دستور کار مناسب سازی قرار می گیرد.