به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ با اشاره کاهش شدید دما و بارش باران و برف در پایتخت اذعان داشت: با توجه به بارش باران و احتمال بارش برف طی روزهای آتی با کاهش دما، عوامل خدمات شهری منطقه ۵ برای مقابله با آب گرفتگی معابر و همچنین یخ زدگی سطوح خیابان ها در آماده باش به سر می برند.

وی افزود: در منطقه۵ ، رود دره ، کانال  و مسیل هایی از جمله روددره فرحزاد، کانال شهید باکری،کانال میان رود، رود کن، دره زر نو و... واقع شده اند که با توجه به لزوم آمادگی منطقه در خصوص سیلاب های احتمالی،  لایروبی های لازم صورت گرفته است.

او از مشخص شدن سایت های ویژه برای قرار گرفتن کیسه های شن و نمک خبر داد و افزود: شهروندان می توانند برای مقابله با یخ زدگی معابر از این کیسه ها استفاده کنند.

مرادی با بیان اینکه منطقه ۵ از تجهیرات لازم برای مقابله با پیامدهای بارش های زمستانی برخوردار است گفت: بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی تخصصی و غیر تخصصی و همچنین ۸۰۰ نیروی انسانی در منطقه برای بارش های زمستانی و مقابله با یخ زدگی، آب گرفتگی و مسدود شدن مسیر ها آماده هستند.

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ بر لزوم همکاری شهروندان تاکید کرد و افزود: مردم از استقرار در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و نیز تردد از بستر دره ها جدا خودداری و از هرگونه استقرار جلوگیری بعمل آورند. از سفر به ارتفاعات اجتناب شود.