به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، روح الله حدادی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۵ با اشاره به کاهش دما و لزوم توجه به افراد بی خانمان و بی سرپناه گفت: با توجه به لزوم حمایت از اقشار آسیب دیده اجتماعی از جمله کارتن خواب ها و افراد بی سرپناه، با شروع فصل سرما و با هدف حمایت و ارائه خدمات مطلوب تر به اقشار آسیب دیده اجتماعی، گرمخانه های منطقه ۵ آماده اسکان این افراد هستند.

حدادی در مورد گرمخانه های منطقه ۵ تاکید کرد: در منطقه ۵ دو گرمخانه یکی ویژه آقایان  (گرمخانه مهر) و یکی ویژه خانم ها (گرمخانه یلدا ) وجود دارد. در گرمخانه آقایان ۱۱۰ نفر و در گرمخانه بانوان ۵۰ نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد که با افزایش سرما این ظرفیت ۱۵ درصد بیشتر می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۵ در مورد خدماتی که در این گرمخانه ها ارائه می شود تصریح کرد: اقداماتی چون پذیرش، ارائه خدمات پزشکی، مددکاری و مشاوره، استحمام، البسه و وعده های غذایی و برگزاری برنامه های فرهنگی را شاهد هستیم.

او ادامه داد: پذیرفته شدگان از بدو ورود مورد معاینه پزشک قرار می گیرند و در این گرمخانه ها افراد بی سرپناه و کارتن خواب و افراد در راه مانده ۲۴ ساعته مورد حمایت قرار می گیرند. 

حدادی با بیان اینکه بعضی از این افراد خودشان به گرمخانه ها مراجعه می کنند تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد بی سرپرست و کارتن خواب با شماره تلفن فوریت های خدمات اجتماعی ۱۳۷ تماس حاصل نمایند تا گشت‌های ویژه بلافاصله به محل اعزام شده و مددجویان را به مددسراها انتقال دهند.گشت ها هر شب از ۹ شب تا ۵ صبح در منطقه ۵ در محلات با خودرو حامی شهر در حال گشت هستند.