به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حسین اخگرپور با اعلام این خبر افزود: ریحان شهر یکی از رویدادهای اجتماعی ارزشمندی است که با رویکر خدمت رسانی بهتر به شهروندان با بهره مندی از مشارکت بانوان در محلات برای دومین سال متوالی در این منطقه در حال اجرا است.

او ادامه داد: در این طرح بانوان و کنشگران فعال12 طرح پیشنهادی خود را با رویکرد محله محوری در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فراغتی برای ثبت ایده های نو و خلاقانه که منجر به ایجاد  شهری سالم و پایدار شود معرفی کردند که این طرح ها طی غربالگری و عبور از مراحل اجرایی در نهایت اقدام به ایجاد گروه همدل در محلات می شود.

اخگر پور بیان کرد: اجرای این طرح مدیریت شهری را برای تحقق شهر خانواده محور یعنی  شهری که به لحاظ کالبدی، اجتماعی و فرهنگی برای حضور خانواده مناسب باشد یاری می کند.

معاون شهردار منطقه افزود: دبیر خانه طرح ریحان شهر منطقه 19 با تشکیل اعضای کارگروه و کارشناسی تخصصی برای مشارکت قابل توجهی از بانوان اطلاع رسانی در خصوص این طرح انجام شده است.

به گفته این مسئول شهروندان فعال و دارای طرح و ایده طی جلسات توجیهی با نحوه ثبت پروپوزال و ایده  مورد نظر و ثبت نام در سامانه رسمی طرح آشنا شدند.

افراد شرکت کننده طی ثبت طرح در سامانه می‌توانند پس از مرحله غربالگری و در صورت تایید، وارد مرحله بررسی و شورای تخصصی شوند و در  ادامه با  تایید نهایی حمایت و ‌پشتیبانی اقدام به اجرای طرح در محله خود به صورت عملی و در قالب تشکیل و‌جلب مشارکت کارگروه های همدل در یک بازه 3 ماهه در محدوده عنوان شده در طرح خود اقدام کنند.