به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حسین اخگرپور با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که کتابخانه‌های کودک‌ محور به عنوان مرکزی برای پرورش خلاقیت کودکان هستند، اجرای این طرح توانسته است چنین فضایی را برای بسیاری از کودکان منطقه و فرا منطقه ای درمجموعه بوستان بانوان فراهم کند.

او با اشاره به این موضوع که ترغیب کودکان به مطالعه، کودک را به فردی علاقه‌مند به خواندن و یادگیری تبدیل می کند گفت: در صورت فراهم شدن شرایط به منظور ایجاد علاقه به کتابخوانی از زمان کودکی در فرد و مطالعه کتاب های با کیفیت، بی تردید اثری شگرف بر زندگی فردی و اجتماعی آنها خواهد داشت و محیط کتابخانه‌ از جمله مکان هایی است که می‌تواند این نقش آموزشی و اثرگذار را به بهترین شکل ممکن در صورت بالا بردن جذابیت در ارائه خدمات و فضا برای کودکان مهیا کند.

به گفته این مسئول معرفی کتاب، قصه گویی، شعرخوانی، نمایش فیلم، ایستگاه نقاشی و اهدا کتاب به کودکان در سالن کتابخانه بوستان بانوان منطقه 19 در راستای اجرای طرح کتابخانه کودک‌ محور در حال انجام است.

اخگر پور بیان کرد: برپایی منظم نشست‌های بلندخوانی و انجام فعالیت‌هایی برای تعامل با کتاب مانند اجرای نمایش،  نقاشی،کاردستی و انجام بازی های فکری و خلاقیت در این کتابخانه‌ توانسته‌ فضای این مجموعه را به فضایی پرجنب ‌وجوش و پویا تبدیل کنند.