به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، تورج فرهادی با اعلام این خبر افزود: طرح شنبه‌های بدون پسماند به منظورکاهش یا حذف پدیده زباله‌گردی وکاهش میزان تولید پسماند هر شنبه توسط خودروهای ملودی همراه با آموزشگران مدیریت پسماند در نواحی پنجگانه محلات 13 گانه به اجرا درمی‌آید.

فرهادی توزیع810 مخازن مخصوص پسماند خشک را از دیگر اقدامات اجرایی در این طرح اعلام کرد و ادامه داد: در این طرح شهروندان ترغیب شده‌اند که روزهای شنبه از ساعت ۹ تا ۱۰ زباله‌های خشک خود را بیرون از ساختمان قرار دهند تا این پسماندها طی ساعت ۱۰ تا ۱۲ جمع آوری شود.

شهردار منطقه در خصوص جمع‌آوری پسماند خشک در این منطقه بیان کرد: به طور میانگین هر هفته از طریق طرح جمع آوری پسماند خشک و در قالب تفاهم‌نامه با ساختمان‌های تجاری، اداری، آموزشی و مسکونی 20 واحد بالا در حدود 1200 کیلوگرم پسماند خشک جمع‌آوری می‌شود که این آمار در پایان سال افزایش پیدا می کند.

او از برپایی غرفه های اطلاع رسانی، نمایشگاه بهترین ها از دورریختنی ها، توزیع کیسه زباله و به منظور تشویق شهروندان برای شرکت در این طرح خبر داد و خاطر نشان کرد: آموزش 550 باب مراکز و اصناف تجاری، آموزش بیش از 800 نفر از خادمین و نمازگزاران، آموزش دانش آموزان به تعداد 2100 نفر و انعقاد تفاهم نامه با 30 مجتمع و مدارس و سایر موارد در راستای مدیریت پسماند انجام شد.