به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "عباس شعبانی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه شاخه‌ غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) طبق طراحی‌های صورت گرفته، به صورت یک زیرگذر روباز با طول حدود 2 کیلومتر از محدوده خیابان دستغیب (زیرگذر موجود) آغاز و پس از گذر از مسیر میدان جی، پادگان جی، تقاطع بلوار استاد معین و میدان فتح به بزرگراه فتح متصل می شود، یادآور شد: در این پروژه علاوه بر احداث زیرگذر، چند دستگاه پل و یک تونل، احداث دسترسی های جدید، اصلاحات هندسی معابر موجود و شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی با هزینه ای بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت اجرایی در جبهه‌های مختلف کاری گفت: در محدوده پادگان جی(اراضی وزارت دفاع) از 300 حلقه شمع مورد نیاز برای احداث زیرگذر تاکنون 100 حلقه شمع اجرا و حدود 200 حلقه شمع در مرحله حفاری و آرماتورگذاری می‌باشد. این در حالی است که عملیات حفاری و خاکبرداری بخش‌هایی از زیرگذر نیز در حال انجام است. وی معارضین شناسایی شده‌ تاسیساتی در مسیر احداث زیرگذر را شامل لوله 12 اینچ گاز، لوله 6 اینچ آب و کابل برق فشار قوی دانست.

"شعبانی" آزادسازی اراضی مورد نیاز پروژه در محدوده پادگان جی(اراضی ارتش) را زمینه ساز اجرای شمع های زیرگذر دانست و افزود: در این خصوص توافقاتی با مسئولین مربوطه صورت گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه طی سال های گذشته در محدوده میدان فتح 2 دستگاه پل و بخشی از زیرگذر محور اصلی احداث شده از ادامه عملیات خاکبرداری در این محدوده خبر داد و گفت: بخش‌هایی از تقاطع غیرهمسطح میدان فتح که در جریان ترافیک عبوری قرار ندارد، شامل عملیات اجرای فونداسیون، دیوار پل جهتی غرب به شمال و نیز پل‌های همسطح تقاطع در حال اجرا است.

گفتنی است شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) از میدان شهیدان(جی) آغاز شده و پس از عبور از اراضی پادگان جی در تراز منهای یک(زیرگذر) تا غرب میدان فتح و سپس از طریق بزرگراه فتح تا تقاطع بلوار بهار و نهایتا بزرگراه شهید بروجردی ادامه می یابد.