به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "عباس شعبانی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق، از فعالیت بی وقفه در جبهه های مختلف فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی از قبیل تقاطع ابراهیم آباد، محدوده گود خلیج، محدوده تقاطع رودخانه کن، جنوب تقاطع 45 متری کن و محدوده خیابان های مختاری و اصغری خبر داد و گفت: طیف متنوعی از اقدامات عمرانی در تمام مقاطع بدون معارض فاز نخست پروژه در حال انجام است.

وی با بیان آنکه 96 درصد از دیوارهای حائل موردنیاز برای تکمیل و بهره برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی احداث شده است، مساحت این دیوارها را بیش از 27500 مترمربع دانست و یادآور شد: تاکنون حدود 80 درصد از دیوارهای نمایی پیش ساخته در محل خود نصب شده و این در حالی است که 95 درصد از شمع های موردنیاز برای تکمیل فاز نخست معادل 1377 حلقه شمع با موفقیت حفاری و بتن ریزی شده است.

وی ادامه داد: اخیرا در جنوب 45 متری کن و در سه محور جنوب به شرق، جنوب به شمال و شرق به جنوب تقاطع 4000 تن بتن غلتکی پخش و اجرا شده است و متعاقب آن اجرای لایه اول آسفالت در حال انجام است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، اقدامات مربوط به زیرسازی مسیر شرق به شمال بزرگراه شهید بروجردی به میدان مخابرات نیز به مرحله اجرا رسیده و رو به اتمام است.

گفتنی است بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراهی در امتداد آزادراه تهران- ساوه و در بخش حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار 45 متری بهار است. یکی از مهمترین نتایج بهره‌برداری از این بزرگراه، اتصال دسترسی بازار آهن به بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران- ساوه و در نتیجه حذف تردد خودروهای سنگین از معابر حمل و نقلی منطقه 18 خواهد بود. فاز نخست پروژه شامل مسیری 3700 متری حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان است.