به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، با توجه به ابلاغ بند 15 ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران و تسهیل روند ساخت و ساز در بافت فرسوده، در راستای رفع مسائل و مشکلات ساخت و ساز و تسریع فرایند صدور پروانه در بافت، جلسه ای به میزبانی سازمان نوسازی با حضور معاونین شهرسازی و معماری مناطق 1، 9، 10، 14، 15 و 16، مدیرعامل سازمان نوسازی، معاون توسعه محله ای، مدیر اداره راهبری دفاتر و مدیران دفاتر توسعه مناطق مذکور برگزار شد. 

هدایت توضیح داد: در این جلسه چالش های موجود در روند تجمیع پروژه های مسکونی که توسط دفاتر توسعه محله مطرح شد، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید حسب مورد در خصوص تهیه گزارش ها و طرح های لازم، اقدام مقتضی صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در خصوص مسائل ویژه هر منطقه مقرر شد موضوع در کارگروه ویژه نوسازی بافت فرسوده که تشکیل آن در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفته است، تصمیم گیری شود. 

لازم به ذکر است این کارگروه با همکاری سازمان نوسازی و شهرداری مناطق به منظور ایجاد روند یکپارچه در بکارگیری ضوابط طرح تفصیلی در بافت و نیز بررسی پرونده هایی که حسب شرایط با چالش مواجه هستند ایجاد شده است.