به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ آیین تجلیل از نام‌آوران، پژوهشگران و فناوران نمونه دانشگاه در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
این مراسم به منظور پاسداشت پژوهش و فناوری و تقدیر از پژوهشگران و صنعتگران نمونه با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان رئیس‌جمهور، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، محمد سلیمانی قائم‌مقام وزیر علوم و رؤسای بعضی از دانشگاه‌ها و پژوهشگران و فناوران نمونه برگزار شد.
این برنامه برای اولین‌بار در هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه علم و صنعت به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر کشور برگزار و از ارگان‌های بزرگی که در جهت ترویج فرهنگ تعامل با دانشگاه، باهدف بومی‌سازی فناوری‌های سخت و نرم مورد نیاز خود، فعالیت کرده‌اند تقدیر شد. 
در این مراسم از مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به عنوان "صنعت برگزیده در تعاملات صنعتی پایدار با دانشگاه" با اهداء لوح و تندیس قدردانی به عمل آمد و مهندس رحمتی معاون مهندسی شرکت بهره‌برداری متروی تهران به نمایندگی از مدیرعامل این لوح را دریافت کرد.
همچنین از "ناحیه نوآوری علم و صنعت" که به‌صورت چهارجانبه توسط دانشگاه علم و صنعت ایران، شهرداری تهران، معاونت علمی ریاست‌جمهوری و معاونت فناوری و نوآوری وزارت عطف ایجاد شده نیز رونمایی شد.
در "ناحیه نوآوری"، مناطق پیرامون دانشگاه، محل استقرار، فعالیت و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، واحدهای فناور و نوآوری، پارک علم و فناوری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، کلینیک‌های صنعتی، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز کارآفرینی و اشتغال‌زایی خواهد شد.