به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، تورج فرهادی افزود: با گذشت نزدیک به 10 ماه از سال بیش از 2 هزار و 150 نفر دانش آموز، 550 نفر از اصناف تجاری،15هزار و 200 خانوار و 850 نفر خادم و نمازگزار آموزش های تفکیک پسماند در مبداء را فراگرفته اند.

او در ادامه شنبه های بدون پسماند را اقدامی در راستای تحقق اهداف طرح کاپ دانست و اضافه کرد: این طرح در حال حاضر در شهرک های فرهنگیان، سهیل، گلسار و وصال در حال انجام است ضمن اینکه طی این طرح پسماندهای خشک شهروندان به طور اختصاصی روزهای شنبه به وسیله غرفه های 23 گانه بازیافت و خودروهای ملودی جمع آوری می شود.

فرهادی با اشاره به تأثیرگذاری آموزش های تفکیک پسماند به شهروندان در افزایش مشارکت آن ها و ترویج این فرهنگ در راستای کمک به حفظ محیط زیست گفت: در همین راستا شهروندان در واحدهای مسکونی، دولتی و خصوصی از آموزش های بازیافت همراه با دریافت بروشور و کارتن پلاست بهره مند می شوند.  

به گفته این مسئول توزیع بیش از 600 عدد مخازن مخصوص پسماند خشک ، آموزش 60 باب پیرایش مردانه در راستای جلوگیری و جمع آوری پسماندهای خطرناک ، انعقاد تفاهم نامه با 30 مجتمع و مدارس و جمع آوری پسماند خشک مجتمع های بالای 20 واحد ماهانه 2 هزار کیلوگرم از دیگر اقدامات اداره مدیریت پسماند این منطقه طی 9 ماه اخیر است.