به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "عباس شعبانی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به آغاز عملیات احداث تونل- زیرگذر تقاطع غیرهمسطح S20 در غربی¬ترین نقطه حریم پایتخت، احداث این تقاطع غیرهمسطح را اقدامی در جهت تکمیل گردش¬های ترافیکی تقاطعات شهر تهران دانست و یادآور شد این پروژه شامل احداث 2 دستگاه تونل با طول 120 متر با 2 خط عبوری و 2 مسیر پیاده رو بوده و اجرای گردش¬های پرتقاضای ترافیکی از قبیل دسترسی¬های شرق به جنوب و جنوب به غرب به همراه اصلاح هندسی مسیرهای موجود و اجرای شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی نیز در دستور کار آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 80 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری در این پروژه انجام شده است، از اجرای تیرهای پیش رو در بستر بزرگراه شهید خرازی خبر داد و گفت: اجرای این تیرها که تاکنون نیمی از آنها حفاری و بتن¬ریزی شده است، سبب افزایش ضریب پایداری در زمان حفاری تونل و به حداقل رساندن نشست¬های احتمالی خواهد شد. به این ترتیب و با اتمام عملیات تحکیم و پایدارسازی روباره تونل¬ها در هفته¬های آتی، عملیات حفاری این معابر زیرزمینی آغاز خواهد شد.

شعبانی با اشاره به تغییرات اعمال شده در طراحی تونل جهت حذف معارض لوله آب خام 2000 میلیمتری، از دکل برق، تیرهای روشنایی و دوربین کنترل سرعت به عنوان بخشی از موانع تاسیساتی پروژه نام برد.