به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهرتهران؛ همزمان با 21 و 22 دی ماه سالروز شهادت دانشمندان هسته ای کشور شهیدان مصطفی احمدی روشن و مسعود علیمحمدی، اکران فرهنگی به پاسداشت یاد و خاطره مردان علم و دانش ایران  از سوی سازمان زیباسازی شهرتهران انجام شد.

گفتنی است؛ شهید مصطفی احمدی روشن که 21 سال 1390 به شهادت رسید، هنگام شهادت، معاون بازرگانی سایت نطنز بود. به گفته دوستان وی، مصطفی شخصی شوخ و باصفا، ولایتمدار و در مدیریت، جدی و قاطع بوده است. این شهید بزرگوار از شاگردان آیت الله خوشوقت، استاد اخلاق تهران نیز بوده است. ترور وی در سالگرد ترور دیگر استاد فیزیک ایران، شهید مسعود علی محمدی 21 دی ماه سال 1390 صورت گرفت.   

همچنین شهید مسعود علیمحمدی که در تاریخ 22 دی ماه سال 1388 به شهادت رسید استاد دانشگاه تهران بود. او  از نخستین دانشجویان دورۀ دکترای فیزیک در داخل ایران بود و نخستین شخصی بود که در ایران، موفق به دریافت درجۀ دکتری در فیزیک هسته ای شد. شهید علی محمدی همچنین از اولین دانشجویان دورۀ پسا دکترا در پژوهشگاه دانش های بنیادی بود. تخصص اصلی وی، ذرات بنیادی، انرژی های بالا و کیهان شناسی بوده است.