به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، "علی اصغر کمالی زاده" در این باره گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و قرار گرفتن این منطقه در قسمت شمال شرقی شهر که جزو یکی از مناطق برف گیر و حساس پایتخت به شمار می رود و نظر به حساسیت های موجود در امر برف روبی و وجود چندین بزرگراه به طول تقریبی 128 کیلومتر و همین طور 32 کیلومتر سطح رمپ و لوپ عملیات پیشگیری از حوادث زمستانی در 3 بازه زمانی انجام شد.

او گفت: این اقدامات از ابتدای فصل پاییز آغاز و تا اسفند ماه ادامه دارد و طبق دستورالعمل برف روبی سال 1401 اجرا می شود.

کمالی زاده در ادامه با اشاره به جزییات این عملیات گفت: با اطلاع رسانی سازمان هواشناسی درخصوص یخبندان و سرمای شدید در روزهای جاری در پایتخت و کاهش قابل توجه دما، این منطقه با مقدمات و برنامه ریزی های منسجم سعی در پیشگیری از اتفاقات و حوادث داشت.

او خاطرنشان کرد: بروز یخبندان که اغلب در مناطق شمالی استان تهران رخ می دهد، تبعاتی همراه خواهد داشت و  علاوه بر احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب تصادفات احتمالی و آسیب دیدن شهروندان را می تواند در برگیرد.

شهردار منطقه 4 گفت: آماده سازی و تجهیز تعداد 8 سایت فرعی نواحی و 1 سایت اصلی مرکزی، نصب داربست و چادر جهت نگهداری و محافظت از شن و نمک های برف روبی، تهیه و نصب بنرهای اطلاع رسانی و آموزشی جهت آمادگی شهروندان از اقدامات انجام گرفته این عملیات است.

او با اشاره به جزییات این عملیات گفت: توزیع و تعبیه 200 عدد مخزن زردرنگ در نقاط بحرانی و رمپ و لوپ ها، شارژ 60 کامیون به میزان 800 تن شک و نمک در سایت های برف روبی، شارژ بیش از 15000 عدد کیسه شن و نمک جهت جانمایی در معابر، تسطیح و رگلاژ سایت های برف روبی ب منظور استقرار کانکس و داربست و ایمن سازی آنها به متراژ 12000 متر، تخصیص 26 دستگاه خودرو تخصصی از دیگر اقدامات این طرح است.

کمالی زاده در پایان گفت: این عملیات با پیش بینی استفاده از حدود 110 نفر کارگر اجرایی ، شناسایی 12 محور اصلی و درجه یک بزرگراهی، 42 محور فرعی و 149 محور برف گیر و همچنین پست بندی حرهای مذکور و تعیین مسوول محور جهت کنترل و بازدید در زمان های بحران، تخصیص 110 نفر کارگر برف روب و  114 دستگاه خودرو پیمانکاری برف روبی جهت نواحی 9 گانه  و 26 دستگاه خودرو تخصصی که در حاضل حاضر در سایت مرکزی حاضر و آماده و مستقر است./ انتهای خبر