به گزارش اکونا پرس،

به نقل  از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، شهردار شهر ایروان ارمنستان روز (چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه) از برخی از ایستگاه‌های متروی تهران از جمله ایستگاه توحید بازدید و طی نشستی با مدیرعامل این شرکت پیرامون ساخت و توسعه مترو به گفت‌وگو پرداخت. 

هراچیا سارگسیان، شهردار ایروان در حاشیه این بازدید گفت: در ساخت ایستگاه‌های جدید تجربیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران استفاده خواهیم کرد و قرار است با شهردار تهران جلسه‌ای برای همکاری‌های مشترک در خصوص موضوعات مختلف داشته باشیم.

 هراچیا سارگسیان درباره متروی تهران گفت: بهای بلیت متروی تهران خیلی ارزان است. من در یونان هم از مترو بازدید کردم و امروز به این نتیجه رسیدیم متروی تهران از نظر نظافت و تمیزی سرآمد است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در نشست با شهردار ایروان ضمن اشاره به آمادگی همکاری برای توسعه مترو و انتقال تجربیات برای توسعه متروی ایروان گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۲ میلیون سفر با متروی تهران و حومه انجام می‌شود و این ظرفیت وجود دارد تا در دو دهه آینده این میزان به مرز ۱۰ میلیون سفر در روز برسد.

مسعود درستی با اشاره به اینکه بیشترین درخواست شهروندان از شهرداری توسعه مترو است ادامه داد: سرفاصله حرکت قطارهای متروی تهران از ۴ تا ۱۲ دقیقه در خطوط مختلف متغیر است.

درستی در پاسخ به سؤال شهردار ایروان مبنی بر اینکه واردات ریل انجام می‌شود توضیح داد: ما تا چند سال پیش واردات ریل داشتیم که با تولید ریل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان در این زمینه خودکفا شدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۴ سال از بهره‌برداری مترو در ایران می‌گذرد گفت: در حوزه تعمیر، نگهداری و سیر و حرکت نیروهای متخصص و توانمندی داریم و در این زمینه هم خودکفا هستیم.

درستی در ادامه با اشاره به توانمندی مهندسان ایرانی در ساخت و بهره‌برداری از خطوط مترو خاطرنشان کرد: درصورتی‌که بودجه لازم تأمین شود توانایی و امکان ساخت یک خط ۲۰ کیلومتری ظرف مدت ۳۰ تا ۳۶ ماه را داریم. 

وی به قیمت بلیت و هزینه تمام شده آن اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد قیمت تمام شده بلیت توسط مسافران و ۷۰ درصد آن توسط دولت و شهرداری پرداخت می‌شود.

گفتنی است در حاشیه این بازدید هدایایی به‌رسم یادبود به شهردار ایروان اهدا شد.