به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید مهدی صباغ شهردار این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: این طرح در حوزه های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و... به صورت یکپارچه در نواحی دهگانه و معابر اصلی و بزرگراهی شمال تهران از پایان دی ماه آغاز و تا 15 اسفند ماه ادامه دارد.

او افزود: اجرای عملیات عمرانی طرح بهاران خدمت در محور منتخب خیابان ولیعصر(عج) و در ادامه در بزرگراه امام علی (ع) و همچنین محلات منتخب نواحی دهگانه که شامل هر ناحیه یک محله با اولویت محلات دارای بافت فرسوده است اجرا می‌شود که  در محور ولیعصر (عج) فعالیت‌هایی چون مرمت جداول، کفسازی پیاده روها، لکه گیری آسفالت و همسطح سازی دریچه در دستور کار قرار گرفته است.

صباغ تصریح کرد: به منظور ساماندهی و نوسازی علائم و تجهیزات ترافیکی سطح منطقه،افزایش ایمنی تردد خودروهای عبوری، کاهش تصادفات و خدمات رسانی مطلوبتر به شهروندان نیز نسبت به اجرای طرح بهاران خدمت حوزه ترافیک در محور ولیعصر(عج) حدفاصل میدان تجریش تا تقاطع پارک وی اقدام و طی آن نسبت به نصب علایم ترافیکی، تابلوهای هشدار دهنده و خطرنما، شیشه سرپناه و... در این خیابان انجام شد.

شهردار منطقه یک افزود: زیباسازی دیوارها و المان های شهری محلات شمال تهران با فعالیت تیم های پایش و عملیاتی در منطقه یک در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به جنس و نوع دیوارها و المان ها با استفاده از رنگ آمیزی، پوشاننده ، سند بلاست و واتر جت نسبت به امحاء آلودگی های موجود اقدام می شود و طی آن خیابان های ولی عصر(عج)، شهید باهنر، دکتر شریعتی و شهید پورابتهاج، خیابان شهرداری، بزرگراه صدر و بلوار شهید کاوه از جمله معابری هستند که پاکسازی در آن ها به صورت ویژه انجام شده و در سایر معابر نیز در حال انجام است.

صباغ اجرای ویژه طرح بهاران خدمت در محدوده بازارقدیم تجریش و پلازای فرهنگی باغ فردوس را از دیگر موارد دانست و گفت: طی دو مرحله نسبت به شست و شوی کف بازار تجریش با استفاده از ساب، رسوبگیر و واترجت اقدام  و همچنین شستشوی کرکره های مغازه ها، رنگ آمیزی و زیباسازی درهای قدیمی، شست و شو و رنگ آمیزی کافوی برق دراین محدوده نیز انجام شده است و همچنین توسعه، ترمیم، بازسازی و احیای پلازای باغ فردوس از خیابان ولیعصر(عج) تا موزه سینما شامل سنگ فرش پیاده راه، اصلاح سیستم روشنایی و نورپردازی، توسعه و بازپیرایی  فضای سبز، اجرای سنگ فرش ویژه نابینایان در پیاده رو و... در این پلازای فرهنگی انجام شده است.