به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "سید مهدی پورهاشمی" مدیرعامل شرکت خاکریزآب با اشاره به پیشرفت 88 درصدی فاز نهایی پروژه مرمت کانال قلقلی، اظهار داشت: عملیات مرمت این مقطع 1600 متری تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی سرشاخه اکباتان، گفت: پیشرفت این پروژه از مرز 70 درصد فراتر رفته است و بیش از 35 درصد از پیشرفت فیزیکی آن طی 5 ماه گذشته محقق شده، که پایش‌ها و بازدیدهای میدانی مستمر نشان می‌دهد سرشاخه اکباتان زودتر از برنامه زمان‌بندی وارد مدار خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت خاکریزآب، پیشرفت قابل ملاحظه پروژه جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی سرشاخه اکباتان در حالی انجام شده که این پروژه با موانع و محدودیت‌هایی همچون صدور مرحله‌ای مجوز ترافیکی، تعطیلی‌های ناشی از آلودگی هوا و معارضات متعدد تاسیساتی مواجه بوده است.

پورهاشمی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این پروژه، جمع آوری و هدایت آب های سطحی و سیلاب‌های محدوده طرح در بخش حد فاصل خیابان شهید نفیسی تا میدان آزادی و با استفاده از خط لوله و تونل می ¬باشد.