به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی شهردار منطقه در مورد پروژه احداث بوستان سجادی در محله پامنار گفت: این پروژه که از ابتدای آبان‌ماه سال جاری آغاز شد، اواخر بهمن‌ماه نیز به پایان رسید و هم‌اکنون به منظور بهره‌برداری در اختیار ساکنان محله پامنار و دیگر شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

یزدی توضیح داد: شهرداری منطقه ۱۲ پس از تملک زمینی به متراژ ۸۴۲ مترمربع در ناحیه ۲ این منطقه، «پروژه احداث بوستان سجادی» را در این زمین به منظور ایجاد فضای تفرج‌گاهی محلی و افزایش سرانه فضای سبز منطقه در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام‌شده در این بوستان، محوطه‌سازی، جدول‌گذاری، عملیات سنگفرش، نخاله‌برداری، غلاف‌گذاری برای کارهای تأسیساتی، برق‌رسانی (با نصب ۲۴ پایه روشنایی، ۲۰ شعله کم‌مصرف و ۱۶ شعله پراژکتور روی این پایه‌ها)، کاشت باغچه‌ها، نصب وسایل ورزش و تندرستی بوده است.

شهردار قلب طهران با اشاره به زمین بازی این بوستان ادامه داد: این زمین بازی به مساحت ۱۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده که دارای سرسره، تاب، الاکلنگ و... است؛ همچنین در محوطه بوستان، آلاچیق، آب‌نما و مبلمان شهری اعم از نیمکت و سطل زباله نصب و یک چشمه سرویس بهداشتی برای استفاده شهروندان راه‌اندازی شده است.

وی در مورد بافت گیاهی این بوستان با تأکید بر کاشت درختان میوه تشریح کرد: در این بوستان نهال‌های سیب، گیلاس و توت مجنون کاشته شد که هم با شکوفه‌های خود، بهار زیبایی به بوستان ببخشند و هم شهروندان بتوانند از میوه‌های آنها بهره‌مند شوند؛ همچنین درختچه‌هایی از قبیل یاس هلندی، یوکا، بربریس، پیراکانتا و برگ بو در این بافت گیاهی به کار رفته است.

یزدی در پایان از ضرورت حفظ امنیت در این بوستان سخن گفت و بیان کرد: یک باب اتاقک نگهبانی برای استقرار نگهبان ۲۴ ساعته در بوستان به این منظور ایجاد شده و پیرامون بوستان نیز به متراژ ۸۰ متر طول نرده‌کشی انجام شده است.