به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "عباس شعبانی" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در برنامه صبحگاهی شبکه خبر گفت: تکمیل 23 تقاطع را برای امسال و سال بعد در دستور کار قرار دادیم که با افتتاح امروز و هفته بعد، ۱۱ تقاطع به افتتاح خواهد رسید و ۶۰ کیلومتر از مسافت سفرهای درون شهری کاسته خواهد شد.

وی افزود: ۴۳۰ تقاطع بزرگراهی در شهر تهران داریم که نقایص موجود در آنها سبب می شود که مردم بیش از ۷۸۰ کیلومتر در روز مسیر بیشتری را طی کنند. به طور مثال در بزرگراه بسیج و شهید محلاتی از این موارد داریم که باعث افزایش مصرف بنزین و آلودگی هوای تهران و اتلاف وقت مردم می شود.

"شعبانی" در مورد افتتاح های امروز، عنوان کرد: امروز بهره‌برداری از پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی و مسیرهای دسترسی تقاطع بزرگراه‌های امام علی (ع) و بزرگراه شهید نجفی رستگار انجام می شود و ۲۲ کیلومتر از مسیر مردم کوتاه تر می شود.

وی با اشاره به مصرف سوخت در تهران، گفت: بنزین بسیار زیادی در ۷۸۰ کیلومتر راه اضافه مردم مصرف می شود که حدود ۷ تا ۱۲ درصد مصرف بنزین تهران را تشکیل می دهد. کاهش این میزان مصرف سوخت، تاثیر خوبی در بهبود هوای تهران خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ۹۸ تقاطع بزرگراهی تهران دارای نقص هستند که ۲۳ تقاطع در حال رفع نقص است و در نتیجه آن صد و یک کیلومتر مسیر شهروندان تهرانی کاهش پیدا می‌کند.

"شعبانی" تصریح کرد: هفته آینده پروژه تقاطع کاج و گلها و اتصال آن به بزرگراه شهید همدانی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگراهی در دست احداث عنوان کرد: پروژه شهید بروجردی ۱۱ سال بود که تعطیل بود و رفع معارض املاک آن در سال بعد به سرانجام خواهد رسید. همچنین پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) و اتصال به بزرگراه شهید بروجردی و اتصال غرب تهران به جنوب غرب تهران تا دوسال دیگر انجام می شود.

وی اشاره کرد: تهران ۷۰۰کیلومتر مربع مساحت دارد و ۱۱۰ کیلومتر مربع آن معابر هستند که عمده سطح معابر آسفالت است.  اگر سالانه ده درصد معابر را بخواهیم ترمیم و اصلاح کنیم، ۱۱ میلیون مترمربع عملیات آسفالت و روکش باید انجام دهیم و باید سالی ۱.۷ میلیون تن آسفالت در تهران پخش کنیم.

وی افزود:  در طول ده سال گذشته میانگین آسفالت معابر ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن بوده و حدود یک میلیون تن عقب ماندگی داریم و جبران آن زمان می برد. ما تا پایان مهر ماه حدود ۷۰۰ هزار تن آسفالت در تهران پخش کردیم.

"شعبانی" در مورد بارش های اخیر هم گفت: بعد از بارش اخیر تهران، در برنامه حدود ۳۰۰هزار تن آسفالت ریزی داریم که توسط آن ۱۲ بزرگراه شهر تهران را ترمیم اساسی کنیم که تا پایان تیر ماه سال بعد انجام می شود و علت طول کشیدن هم عملیات شبانه برای اجراست. همچنین محله ها و معابر نیز آسفالت می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که خدمت بیشتر و بهتر به مردم انجام دهیم. تهران شهری است با جمعیت زیاد که باید عقب ماندگی های قبلی جبران شده و همچنین پیشرفت رو به جلو هم انجام شود. همه تلاش همکاران من در شهرداری این است که خدمت خوب به مردم انجام شود.