به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حمید جوانی شهردار منطقه ضمن تبیین اهداف شهردار مدرسه اظهار داشت: این طرح به دنبال فراهم آوری شرایطی است که دانش آموزان علاوه بر کسب علم و دانش، مهارت های شهروندی و زندگی را همانند کسب مهارت های اجتماعی، چگونگی نقش مدیریت شهری و مسئولیت پذیری اجتماعی بیاموزند.

شهردار منطقه ۳  ابراز داشت: شهرداری این آمادگی را دارد که یک دوره آمادگی برای شناساندن وظایف شهردار و معاونین به دانش آموزان برگزار  نماید و بدینوسیله هر مدرسه دارای یک شهرداری در مقیاس کوچک خواهد شد.

در ادامه سید رضا میرزاده رییس آموزش و پرورش منطقه ۳ افزود: شهردار مدرسه تمرینی برای دانش آموزان در زمینه آموزش اصول شهروندی است تا اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بهتر از گذشته عملیاتی شود.

رییس آموزش و پرورش منطقه ۳ تصریح کرد: بسیاری از نقش هایی که در دوران کودکی و نوجوانی می پذیریم مبنای پذیرش مسئولیت ها و نقش هایی است که در بزرگسالی آنها را برعهده می گیریم.

همچنین محمود افراخته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ خاطرنشان کرد: پذیرش نقش شهردار مدرسه تمرینی برای قبول مسئولیت، تفکر جمعی، مشارکت اجتماعی در جامعه است.  

این برنامه با اجرای گروه موسیقی همراز و همخوانی گروه اسراء و سخنرانی شهردار منطقه، رییس آموزش و پرورش منطقه و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ همراه بود و در پایان، احکام ۱۶ شهردار مدرسه اهدا شد.