به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن نوروز 1402  گفت: امسال هم با سالانه هنرهای شهری بهارستان قصد داریم که فضای شهری را در سطح مناطق بیست و دوگانه با آثار هنری همراه با فصل  بهار کنیم. در همین راستا با اجرای بیش از 10 هزار متر مربع دیوارنگاری با مضامین بهار، فرهنگی، ملی و مذهبی در فضاهای شهری تهران را به استقبال از بهار خواهیم برد.

صیادی با اشاره به اجرای 4 دیوارنگاره در اتوبان شهید باکری گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و توجه به موضوعات ملی و مذهبی، 4 دیواره نگاره‌ به وسعت 1023 مترمربع که تلفیقی از نقاشی و خط هستند در اتوبان شهید باکری در حال انجام است که به زودی از آنها رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه افزود: در محله رسالت نیز بیش از 8 هزار متر مربع نقاشی دیواری با موضوع بهار بر جداره سطح شهر در حال اجرا است که در فصل بهار این محله  با حال و هوای دیگری روبرو خواهد شد.

صیادی یکی از ویژگی‌های هشتمین دوره سالانه بهارستان را توجه به اجرای دیوارنگاره‌های خلاق عنوان کرد و گفت: دیوارنگاری خلاق و اجرای آثار هنری بر اساس شرایط محیطی، از موضوعاتی است که در این دوره از سالانه بهارستان مدنظر داشتیم و تلاش شد تا هنرمندان بر اساس شرایط محیطی و طبیعی در فضای شهری، آثاری را طراحی و اجرا کنند، که به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1402 از 9 دیوارنگاری خلاق ن رونمایی خواهد شد تا شهروندان با حال و هوای متفاوتی در شهر روبرو شوند.