به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند محمد کیخا با تشریح بخش های مختلف ارائه دهنده خدمات به شهروندان در این رویداد گفت: خدمات در 5 گروه جمع آوری پسماندها به صورت جز به جزء، ارائه محصولات محیط زیستی بدون پسماند ، سرگرمی کودک، اهداء لباس، اسباب بازی، کیف و کفش و توزیع اقلام تشویقی مرتبط با رفتار صحیح مدیریت پسماندی، ارائه شد.  با توجه به استقرار غرفه سرگرمی کودک  در کنار سایر غرفه ها، اکثر مراجعه کنندگان به صورت خانوادگی حضور پیدا کردند. همچنین بخش اهداء نیز با مشارکت چند موسسه خیریه با استقبال زیادی مواجه شد و وسایل قابل استفاده زیادی با مهر شهروندان در چرخه مصرف باقیمانده و برای رفع نیاز افراد کم بضاعت در پایان رویداد به مناطق حاشیه ای تهران ارسال گردید.

وی با بیان اینکه فراهم نمودن زیرساخت درست جهت جمع آوری که جزء وظایف سازمان مدیریت پسماند است از الزامات افزایش مشارکت پذیری شهروندان است گفت: در این رویداد علاوه بر اینکه تمامی انواع پسماندها که توسط شهروندان به رویداد آورده شده بودند و بعضاً جز موارد اعلامی در فراخوان نبودند جمع آوری شدند و بالغ بر 1200 عدد کیسه پارچه ای خرید نان، کیسه زباله خودرویی و قمقمه ، 200 عدد مخازن کارتن پلاست در بین شهروندان توزیع شد. همچنین با توجه به برگزاری رویداد در هفته منابع طبیعی و به همین مناسب بیش از 500 نهال و گلدان در ازای تحویل پسماندهای کاغذ و مقوا به مراجعه کنندگان اهدا شد.

کیخا در ادامه اعلام گزارش برگزاری رویداد گفت: بیش از 200 کیلو انواع پسماند دارویی  و 255 کیلو پسماند الکتریکی و الکترونیکی در این رویداد جمع آوری شد که در نوع خود جالب توجه است. بیشترین پسماند جمع آوری شده پسماند متالایز و پرولایز ها بود که اقدام در این بخش بسیار مورد استقبال شهروندان محیط زیستی قرار گرفت و آن را از جمله اصلی ترین نیازهای خود اعلام کردند. در بخش فروش محصول به صورت بدون پسماند نیز بالغ بر 300 شهروند نیاز خود در تهیه انواع شوینده ها، محصولات خوراکی سلامت محور و اقلام مورد نیاز در سبک زندگی پسماند صفر را بدون تولید هیچ گونه پسماندی و در ظروف شخصی تأمین کردند.

در پایان معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند با اعلام این خبر که پذیرایی این رویداد با نزدیک 1000 نفر مراجعه کننده در طول 12 ساعت برگزاری کاملاً بدون پسماند انجام گرفت است گفت : با توجه به نتایج نظر سنجی صورت گرفته و اعلام تمایل شهروندان به افزایش برگزاری رویدادهای مردمی ـ مشارکتی، این سازمان در ابتدای سال آینده رویداد مردمی بعدی را با اخذ نظر از شهروندان و فعالین محیط زیستی در خصوص موضوع پویش، برگزار می کند.