به گزارش اکونا پرس،

رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده برای وقوع  بارش و سیل احتمالی  اظهار کرد: ۱۶ خودروی تخصصی جنتکس که وظیفه مکش و جمع‌آوری سیلاب و گل‌ولای را دارند و همچنین تعدادی خودروی سنگین برای جلوگیری از بروز سیلاب در نقاط مختلف مناطق آبگیر مستقر شده و مسئولیت امداد رسانی به نیروهای خدمات شهری را در سطح شهر برعهده دارند و تا پایان هشدار سازمان هواشناسی در آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: خودروهای تخصصی جنتکس، مکنده قوی شهری در نقاط مختلف شهری از جمله مقابل بوستان قیطریه، روبه روی حسینیه ارشاد، مجتمع شادآباد و همچنین ایستگاه دارآباد مستقر شده‌اند. همچنین تمامی رانندگان به همراه اپراتورهای ماشین‌آلات تخصصی  و خودروهای امدادی آماده خدمت رسانی هستند.

وی تصریح کرد؛ از روز گذشته بیش از ۱۶ خودروی تخصصی و دو کمرشکن، تانکر سوخت و ناظرین در مناطق در نقاط آبگیر و حاشیه رودخانه‌ها در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان هشدار مستقر خواهند بود.

 گفتنی است پیش‌تر پدرام قودجانی رییس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری هشدارهای نارنجی صادر شده است، گفته بود: سامانه بارشی از غرب وارد کشور می شود. سامانه بارشی فعال است و امروز و فردا احتمال بارش شدید باران را داریم مخصوصا روز پنج شنبه میزان بارش بیشتر است.

به گفته رییس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احتمالا بارش شدید باران در محدوده سولقان، امام زاده داوود و کن خواهیم داشت که ممکن است مانند سال گذشته منجر به سیلابی شدن بستر و حاشیه رودخانه کن  شود.