به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند؛  در این بازدید سید نصرت الله تقوی، مدیر مرکز ام آر اف کوهک ضمن تشریح  نحوه مدیریت پسماند  در آن مجموعه گفت: این سازمان در راستای تفکر محیط زیستی خود تاکنون برنامه ها و طرح های متعددی به اجرا درآورده  تا  در نهایت بتواند از آلودگی ها ی زیست محیطی پسماند کاسته و تهدید این سرمایه کثیف را به فرصتی اندوخته برای آیندگان تبدیل کند.

تقوی  با اشاره به آلودگی غیر قابل اجتناب پسماند گفت: این آلودگی با کاربرد تکنولوژی، علم و تجربه این سازمان از طرق مختلف  از جمله کاهش ایستگاه‌های انتقال پسماند و همچنین بازیافت زباله های خشک و  تبدیل ایستگاه های انتقال به  8 مرکز  پردازش یکپارچه پسماند شهری به مرور ،  کنترل می شود.

در ادامه بازدید از مرکز ام آر اف و پس از مشاهده بخش های مختلف این مجموعه  نشست هم اندیشی و تبادل نظر گرو ه های زیست محیطی و  کارشناسان ستاد محیط زیست  با  نمایندگان سازمان مدیرت پسماند و سرمایه گزار پروژه ام آر اف کوهک برگزار و از مشکلات، چالش ها و را ه های جذب تعامل شهروندان با این سازمان سخن گفتند.

در این نشست مدیر  مرکز ام آر اف کوهک به تمهیدات حفاظتی زیست محیطی و بهداشتی  در آن مجموعه از جمله  اسپری  محلول کاهنده بو توسط نازل ها در سرتاسر سالن،  اشاره کرده و گفت: در سالن پردازش این مجموعه روزانه حدود  750  تن پسماند پردازش شده که به منظور پراکندگی آلایند ه ها ی تولیدی سیستم های هواساز  در داخل سوله MRF تعبیه  تا از خروج و انتشار  بو و گرد و غبار ناشی از زباله جلوگیری  شود.

.  تقوی در پایان  اجرای بهینه طر ح ها و برنامه های مدیریت پسماند را در گرو  حضور  موثر گرو های زیست  محیطی بین مردم ،  اعلام کرد و گفت: موفقیت این طرح ها و برنامه ها به فرهنگ سازی وابسته بوده  که  امیدوارم  کنش گران زیست محیطی با ارتباط و تعامل با این سازمان  صدای ما را به  شهرندان برسانند.