به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران؛ "حلیا سادات حسینى" در دیدار با "ناصرى سرای" رئیس مرکز سامانه مدیریت شهرى و نظارت همگانى ١٣٧ پلاس نقش تسهیل گری سامانه ١٣٧ شهرداری این کلانشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهروندمداری امروزه ملاک عمل تمامی شهرهاست و ارتقای کیفیت خدمات رسانی اصل اساسی تحقق آن را تشکیل می دهد.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران کیفی گرایی را محصول گردآوری دیدگاه ها و خواسته های شهروندان دانست و اظهار داشت: تا زمانی که نیازها و خواسته های شهروندان از مدیریت شهری احصاء نشده باشد، نمی توان به این نقطه مطلوب دست یافت از اینرو با توجه به اینکه بخشى از درخواست ها و پیام هاى شهروندان در حوزه محیط زیست است، دسترسى این اداره کل به درخواست هاى ثبت شده از سوى شهروندان مى تواند در رشد شاخص های محیط زیستى پایتخت بسیار اثرگذار باشد. 

وى با بیان اینکه این سامانه وظیفه انتقال پیام شهروندان به عنوان داده های اجتماعی را به مسئولان به عهده داشته تا بتوان با اشراف بر خواسته های آنان، مدیریت صحیحی بر روند توسعه شهری داشت، هدف از این همکارى مشترک با سامانه ١٣٧ پلاس را احصاء موضوعات محیط زیستى درخواست شده از سوى شهروندان و در عین حال رصد عملکرد ادارات محیط زیست در سطح مناطق عنوان کرد . 

"ناصرى سراى"رئیس مرکز سامانه مدیریت شهرى و نظارت همگانى ١٣٧ پلاس در ادامه گفت: نظام نوین مدیریت شهری، توجه به خواسته های عمومی و افزایش سرانه های خدماتی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و نظایر این را در اولویت توجه خود قرار داده و کوشیده است با ارتقای این نظام، به رضایت مندی شهروندان دست یابد.

به گفته وى وجود شهروندان مسئول و متعهد، بزرگترین سرمایه اجتماعی شهر محسوب می شوند که با انتقال به موقع و مناسب دیدگاه ها و دغدغه های خود به نوعی هدایتگر مسیر پیشرفت شهر خواهند بود. 

ناصرى در پایان یادآور شد: در رصد درخواست هاى مردم، آلودگى صوتى حاصل از فعالیت هاى عمرانى بیشترین فراوانى را در یک ماه گذشته داشته است.