به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط ‌عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با اشاره به طرح تبدیل یک زمین بی‌دفاع شهری در محله سیروس گفت: این زمین که سال‌ها بدون استفاده در خیابان مولوی کیانی افتاده بود و فضای بصری ناحیه را مخدوش کرده بود، به گلخانه تبدیل شده است.

یزدی این پروژه را یکی از طرح‌های شاخص مشارکت‌مجور اجتماعی این منطقه در سال گذشته خواند و افزود: با وجود حصارکشی که شهرداری پیش‌تر اطراف زمین یادشده انجام داده بود، برخی معتادان در این محل حاضر می‌شدند که همین امر باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی در این محدوده شده بود. وی بیان کرد: به همین دلیل برای استفاده بهینه از فضاهای بی‌دفاع شهری و تبدیل آن به نقطه‌ای امن، همچنین توجه به بهبود وضعیت محیط زیست و فضای سبز به کمک ظرفیت‌ بخش خصوصی و مردمی، زمین محله سیروس به گلخانه‌ تبدیل شد.

شهردار قلب طهران سپس از ارائه طرحی برای کمک به کسب‌وکارهای خانگی در این گلخانه سخن گفت و توضیح داد: از جمله طرح‌های ابتکاری برای افزایش بهره‌وری از این گلخانه این بوده که به منظور ایجاد کارآفرینی مقرر شد معلولان و افراد محلی بتوانند با پرورش گیاهان این گلخانه، تسهیلات دریافت کنند؛ به این ترتیب که آنها گلدان‌های گل آلوئه‌ورا را از این گلخانه می‌گیرند و پس از پرورش و تحویل آن به گلخانه، بن خرید کالا از فروشگاه‌های محلی همان محدوده دریافت می‌کنند.به گفته یزدی، این اقدام با استقبال خوبی از سوی ساکنان روبه‌رو شده و رونق و امنیت به محله بخشیده است.

محله سیروس، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که بخشی از منطقه وسیعی به نام چالمیدان قدیم به شمار می‌رود. این محله در محدوده حصار صفوی تهران قرار دارد و از جاذبه‌های تهرانگردی منطقه 12 برای تهرانگردان است.