به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، در جلسه ای که با حضور شهردار و مدیران فرهنگی منطقه برگزار شد؛ حاجوی اجرای برنامه های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب را یکی از رویکردهای مهم فرهنگی در منطقه ۲۲ عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این منطقه به عنوان قطب گردشگری شهر تهران به شمار می رود، ظرفیت مناسبی برای تبیین و تشریح موضوعات مترتب در چهارچوب قوانین و مقررات را داراست و از جمله معرفی کتاب هایی در این خصوص، برگزاری مسابقات مختلف نیز با موضوع عفاف و حجاب و اجرای برنامه های فرهنگی - هنری برای جذب بیشتر افراد در این خصوص از جمله اقدامات مهم در پیشبرد اهداف حوزه عفاف و‌حجاب خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: قایل به این موضوع هستیم که مساله حجاب و عفاف تنها محدود به بانوان نمی شود و نقش آقایان نیز در این خصوص نباید نادیده گرفته شود. شهرداری می تواند به عنوان یک مجموعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه با تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه ها، مسابقات و فعالیت های فرهنگی و ... در سطح شهر در کنار سایر نهادها و ارگان های فرهنگی جامعه قدم موثری در حوزه عفاف و‌ حجاب برداشته و شهروندان را در این امر مشاوره و یاری رساند.
معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی منطقه با بیان اینکه مهمترین رویکرد شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی ترویج و آموزش مباحث فرهنگی و اعتقادی است، افزود: حضور موثر افراد در جامعه بویژه بانوان به عنوان یکی از عناصر مهم و اثرگذار جامعه بدون هیچگونه استرس و فشار در سایه فرهنگسازی و آگاهی بخشی هر چه بیشتر جامعه محقق خواهد شد. برگزاری برنامه های فرهنگی و توسعه زیرساختها و مجموعه های فرهنگی در سطح شهر توسط شهرداری تهران در کلیه نقاط شهر تهران می تواند زمینه ساز ایجاد محیطی امن و حضوری سالم و موثر برای شهروندان در سطح جامعه باشد.
وی در پایان اظهار کرد: بوستان های ویژه بانوان با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی به ویژه فرهنگ عفاف و حجاب ایجاد شده که این اقدام می تواند در راه ترویج این فرهنگ غنی گام های موثری باشد.