از ورق‌های گالوانیزه در صنایع مختلفی شامل صنعت خودروسازی، کشاورزی، ساخت و ساز، مخابرات، اتصالات فلزی، لوازم آشپزخانه و منزل استفاده می‌کنند. این ورق‌ها به دلیل دوام و استحکام بالایی که دارند بسیار پر مصرف هستند. قیمت ورق گالوانیزه رنگی با توجه به نوع آن متغییر است.

گالوانیزه چیست؟

گالوانیزه کردن یک فرآیند تولیدی است که در آن یک پوشش روی بر روی فولاد یا آهن قرار می‌گیرد تا از زنگ زدگی محافظت کند. چندین فرآیند گالوانیزه در دسترس است، اما متداول‌ترین روش ارائه شده و مورد استفاده، گالوانیزه گرم نامیده می‌شود. فولاد گالوانیزه به دلیل دوام زیاد، استحکام و شکل پذیری بالا و همچنین محافظت در برابر خوردگی، یکی از محبوب‌ترین انواع فولاد است. ویژگی‌های ورق‌های گالوانیزه آن را برای انواع پروژه‌ها و صنایع از جمله کشاورزی، خورشیدی، خودروسازی، ساختمانی و ... قابل استفاده می‌کند.

مراحل فرآیند گالوانیزه به شرح زیر است:

  • فولاد در محلول چربی زدایی تمیز می‌شود.
  • پس از تمیز کردن، فولاد را در ظرفی حاوی اسید سولفوریک داغ رقیق شده قرار می‌دهند.
  • سپس فولاد در یک محلول آبی (معمولاً کلرید روی آمونیوم) روان می‌شود.
  • پس از شار، فولاد از طریق غوطه ور شدن در خمره‌ای از روی مذاب گالوانیزه می‌شود.
  • سپس فولاد از نظر قوام و پوشش کامل بررسی می‌شود.

11

کاربردهای ورق گالوانیزه در صنعت

در حالی که انواع زیادی از فلزات وجود دارد که می‌توانند به ورق تبدیل شوند، فولاد معمولاً رایج‌ترین نوع است. سبک وزن است، بسیار انعطاف پذیر است و می‌تواند خواص فیزیکی آن را به منظور کاهش یا بهبود هر یک از ویژگی‌های مواد تغییر دهد. وقتی صحبت از ورق‌های فلزی گالوانیزه می‌شود، کاربردها می‌تواند از وسایل تزئینی ساده تا کاربردهای عملی‌تر در صنعت ساخت و ساز متغیر باشد. همانطور که می دانید نوسان قیمت در تمامی محصولات فولادی مانند انواع ورق گالوانیزه وجود دارد و قیمت ورق گالوانیزه رنگی نیز مانند انواع دیگر ورق به صورت لحظه‌ای در حال نوسان است.

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که در آن از ورق فولادی گالوانیزه استفاده زیادی می‌شود. این رشته به ابزارها و موادی نیاز دارد که در برابر خوردگی و اکسیداسیون بسیار مقاوم باشند. ورق های فولادی گالوانیزه دارای کیفیت‌هایی هستند که برای رفع این نیازها ایده آل هستند. قیمت ورق گالوانیزه رنگی را می‌توانید در انواع سایت‌های آهن آلات مشاهده کنید.

صنعت خودرو

استفاده از ورق‌های فولادی گالوانیزه در صنعت خودرو؛ به ویژه در ساخت خودرو امری کاملا متداول است. در اتومبیل‌ها، اتوبوس‌ها و ... از ورق‌های فولادی گالوانیزه در سطوح بیرونی استفاده شده است که به دلیل عوامل مختلف بیشتر در معرض خوردگی و زنگ زدگی هستند.

صنعت مخابرات

صنعت مخابرات از ابزارها، تجهیزات و وسایل زیادی مانند خطوط تلفن، جعبه‌ها، دکل‌ها و غیره استفاده می‌کند که عموماً در فضای باز نگهداری می‌شوند و لازم است که سال‌ها بدون تعمیر و نگهداری منظم کار کنند. ورق‌های فولادی گالوانیزه امکان استفاده مداوم از این منابع را فراهم می‌کند.

صنایع بادی و خورشیدی

صنایع بادی و خورشیدی بخش‌هایی هستند که به گردش کار مداوم نیاز است. استفاده از ورق‌های فولادی گالوانیزه به صنایع این امکان را می‌دهد که به روشی مشابه فعالیت کنند. ورق‌های فولادی برای چندین دهه نیاز به نگهداری ندارند زیرا این نوع ورق فولادی بسیار عمر طولانی دارند.

اتصالات فلزی

ورق های فولادی گالوانیزه را می‌توان به همراه انواع دیگر اتصالات فلزی مانند میخ، مهره و پیچ و مهره نیز به کار برد. این نوع کاربردها معمولاً به منظور افزودن لایه دیگری از پشتیبانی به انواع مختلف وسایل فلزی استفاده می‌شوند. در کاربرد دیگری، از ورق‌های فولادی ضد زنگ نیز می‌توان برای پشتیبانی بیشتر از نردبان‌های چوبی یا فولادی استفاده کرد. قیمت ورق گالوانیزه رنگی با توجه به تغییر قیمت آهن آلات تغییر می‌کند.

لوازم آشپزخانه و منزل

استفاده از ورق‌های آلومینیومی گالوانیزه به عنوان تیغه فن یک انتخاب منطقی است زیرا این ماده را می‌توان به راحتی به اشکال مختلف برش داد. علاوه بر این، لایه روی اضافی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی به مواد اضافه می‌کند و به تیغه‌های فن بیشتر از تیغه‌های فن پلاستیکی دوام می‌آورد. از این نوع ورق‌های فلزی می‌توان در ساخت وسایلی مانند مایکروویو، توستر، سینی فر یا انواع دیگر سینی‌های آشپزخانه نیز استفاده کرد.

سایت پیوان یکی از سایت‌های آنلاین فروشگاهی در زمینه آهن آلات است که برای مشتریان خود خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. قیمت ورق گالوانیزه همانند قیمت لحظه‌ای آهن به صورت آنی و لحظه‌ای در سایت پیوان با آدرس https://pivan.co  گزارش شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. صنعت آهن آلات بسیار پیچیده و گسترده است و درصورتی که بدون اطلاعات کافی وارد آن شوید می‌توانید به راحتی گمراه شوید؛ سایت پیوان در این شرایط به شما کمک می‌کند و با قرار دادن اطلاعات مفید و استاندارد در این زمینه شما را همراهی می‌کند.