به گزارش اکونا پرس،

دکتر مهدی عبوری مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در ادامه سفرهای استانی و بازدید میدانی از مجموعه‌های تحت مدیریت خود با حضور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از نیروگاه در دست احداث برق لامرد، بخش های مختلف مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تولید آلومینیوم کشور نام می‌برند و نیز اسکله دریایی پارسیان بازدید کرد.

وی با حضور در جمع مدیران و مهندسان سالکو از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در این مجموعه خصوصا در زمان پیک مصرف برق سال جاری و کاهش خسارات وارده در اثر ناترازی برق نسبت به سال گذشته قدردانی کرد.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر  تامین برق مورد نیاز سالکو را به عنوان کلیدی‌ترین نیاز این مجموعه اولویت هلدینگ برق و انرژی غدیر دانست و خواستار تدوین برنامه عملیاتی تامین نیروی برق از درون خانواده گروه غدیر شد.

عبوری گفت: خساراتی که بر اثر ناترازی و قطع برق به این مجموعه وارد می‌شود تاثیر مستقیم بر سودآوری و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده دارد و باید این موضوع را با هم افزایی بین مجموعه‌ها حل کنیم.

مدیر عامل غدیر با اشاره به فازهای توسعه‌ای این مجموعه برای رسیدن به ظرفیت برنامه ریزی شده، تاکید کرد: با توجه به آینده این صنعت در ایران و جهان و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، آغاز احداث فاز دوم توسعه این مجموعه اولویت دیگر غدیر  است و مدیران مجموعه باید طرح چگونگی اجرای فاز دوم براساس روش تامین مالی مناسب را نهایی کنند.