به گزارش اکونا پرس،

ایمان یعقوبی، مدیر روابط عمومی فولاد سنگان در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به رویکردهای مختلف روابط عمومی ها در سازمان و در خصوص ارتباط روابط عمومی با رسانه گفت: مسیر حرکت روابط عمومی ها باید به سمت یکی شدن با رده های مختلف سازمان باشد تا با ایفای نقش واسط و تسهیل گر بتوانند رابطه ای دو سویه بین بدنه سازمان و جامعه برقرار نمایند و تلاش مستمر روابط عمومی تحکیم این روابط است.

مدیر روابط‌عمومی فولاد سنگان ادامه داد : فولاد سنگان تا امروز با همراهی رسانه ها توانسته است به عنوان یک برند مطرح در سطح ملی بدرخشد و این تعامل و همکاری دو سویه عامل مهمی در انعکاس عملکرد و دستاوردهای این شرکت بوده است. وی افزود تمرکز ما در روابط عمومی بر برندسازی است و هر رسانه می تواند نماینده ای برای فولاد سنگان باشد.

وی گفت: مدیریت بحرانها بخشی از وظایف روابط عمومی هاست و این امر جز با ابزار مناسب و حمایت اهالی رسانه و شناخت شرایط موجود امکان پذیر نیست.

یعقوبی ادامه داد: وظیفه روابط عمومی ساختن و سرودن روایت خاص خود است تا خود را به جامعه بشناساند و ما در فولاد سنگان روایت خاص خود را ساختیم. در دورانی که صدای پای پست مدرنیسم به گوش می رسد که ماهیت واقعیت و حقیقت به چالش کشیده شده است شاهد بروز بحرانهای جدید هستیم که نیاز به بازخوانی روایت خود احساس می شود. وی بحرانهای هویتی و نسلی و عدم تناسب محتوا با ذائقه نسلهای جدید( Z و آلفا) را چالشی مهم دانست که موجب گسست یا عدم شناخت کافی نسلهای جدید از ماهیت صنعت و جامعه شده است. 

یعقوبی عنوان داشت در حالی که بیشترین فعالان حوزه مجازی از این دو نسل هستند محتوای متناسب و مورد پسند این نسل تولید نمی شود. رسانه ها باید به نسل های امروز و آینده در تولید محتوای خود توجه کنند زیرا اطلاع رسانی در خصوص این گونه عملکرد ها در حوزه صنعت برای نسل امروز دشوار شده است

مدیر روابط عمومی فولاد سنگان استراژیک بودن، فرآیندمحوری، تحقیق و پژوهش و عمومی سازی را برخی از مولفه های روابط عمومی مدرن برشمرد و اظهار داشت که شرکت فولاد سنگان در گذار از روابط عمومی سنتی به مدرن موفق بوده است و با شیوه های جدید ارتباطی، ابزارهای مختلف و فناوری های مدرن آماده پذیرفتن نقش های جدید است. وی افزود اکنون به دنبال روایتهای جدید و فرا رفتن از روایت قبلی هستیم و برساختن روایتهای خرد را بخشی از وظایف رسانه دانست که در ادامه خود روایتی کلی را تشکیل خواهند داد. 

وی اضافه کرد: در عصری که در نگاه پست مدرنیستهایی چون ژان فرانسوا لیوتار واقعیت و حقیقت مستقل وجود ندارد، رسانه ها با زبان خود با شناسایی سوژه و آبژه پروری روایت جدیدی از فولاد سنگان خواهند داشت.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت چنین نشستها و جلساتی برای تعامل و همکاری بیشتر و ایده پروری گفت: روایت های مختلف نشان دهنده ایده و زبان مختلف اشخاص و رسانه ها است.

در انتها مراسم اصحاب رسانه نیز ضمن تشکر از تعامل سازنده و همراهی روابط عمومی فولاد سنگان با رسانه ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

IMG_20231202_225801