به گزارش اکونا پرس،

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد تقدیری در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: باید اذعان داشته باشیم که در کنار عظمت بسیار زیاد فولاد مبارکه و دستاوردهای این مجموعه برای کشور، مردان آهنین و پولادینی در این شرکت مشغول فعالیت‌اند که از ابتدای بهره‌برداری تاکنون، به‌ویژه طی دو سال اخیر، با قوت بسیار زیاد و همت آهنین پای‌کار ایستاده‌اند؛ بنابراین بیش از تجهیزات فولادی که در اینجا نصب شده است باید قدردان مردان بلندهمتی باشیم که طی این سال‌ها در این شرایط سخت و فراز و فرودهای بسیار زیاد اقتصادی و تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به فراز قله‌ها رهنمون ساخته‌اند.

وی تأکید کرد: آینده نزدیک به قله‌ای را که مقام معظم رهبری از آن صحبت می‌کردند می‌توانیم در همت‌ کارکنان فولاد مبارکه مشاهده کنیم؛ همت‌هایی که فقط به تولید فولاد ختم نشده؛ بلکه در تربیت و رشد و تعالی نیروی انسانی، توجه به محیط‌زیست و استفاده بهینه از آب، توجه به تولید کمّی و کیفی، تولید محصولات جدید، بی‌اثر کردن تحریم‌ها با بومی‌سازی تجهیزات و حرکت در مسیر توسعه نوآوری و فناوری انجام شده است. به‌طور خلاصه دستاوردهای فولاد مبارکه فقط اجرای مأموریت‌های شغلی نیست، بلکه مجموعه‌ای از دغدغه‌ها و مأموریت انقلاب اسلامی است که به همت همین مردان آهنین تحقق ‌یافته و باید به آن‌ها خداقوت گفت.

رسانه‌ها می‌توانند با روایت صحیح فولاد مبارکه، عظمت پیشرفت‌های تکنولوژی کشور را نشان دهند
دستیار رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که در ستاد ملی روایت پیشرفت کشور نیز رئیس‌جمهوری محترم سه عرصه و به تعبیر دیگر سه قالب را تعیین کرده‌اند، گفت: در روایتگری فولاد مبارکه باید از این قالب‌ها بهره برد. یکی از این قالب‌ها این است که باید از فولاد مبارکه به‌عنوان یک الگو استفاده کرد و همه اقشار در قالب اردوهای مختلف باید دوربین به دست، دست‌به‌قلم و دست به موبایل به این شرکت بیایند و فولاد مبارکه را روایت کنند. در این میان جوانان و نوجوانان باید سهم بیشتری از بازدید از فولاد مبارکه و دستاوردهای انقلاب اسلامی در این شرکت داشته باشند و با استفاده از ظرفیت این اردوها، روایت‌های مردمی را از کارخانه‌هایی مانند فولاد مبارکه شاهد باشیم. بخش دوم مربوط به رسالت رسانه‌هاست. رسانه‌هایی که به نظر می‌رسد فقط نباید خود را به تولید گزارش کار محدود کنند؛ بلکه باید از این دستاوردها روایت تولید کنند. جنگ امروز مربوط به جنگ روایت‌هاست و رسانه‌ها می‌توانند با روایت صحیح فولاد مبارکه عظمت پیشرفت‌های تکنولوژی کشور را نشان دهند.

به گفته حجت‌الاسلام تقدیری عرصه سوم را رویدادها و نمایشگاه‌ها تشکیل می‌دهند. ما می‌توانیم برای مخاطبین خود در این رویدادها و نمایشگاه‌ها شرایطی فراهم کنیم که آن دسته از عزیزانی که امکان حضور در فولاد مبارکه را ندارند، تا حدی با این دستاوردها آشنا شوند. علاوه بر این در همین نمایشگاه‌ها باید شرایطی فراهم کرد که بازدیدکنندگان بین‌المللی نیز بتوانند با پیشرفت‌های صنعتی کشورمان آشنا شوند.

وی با اشاره به برخی اقدامات شاخص فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: علاوه بر مزیت‌هایی که این شرکت در حوزه‌های تولید و دانش ایجاد کرده است، یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات مربوط به استفاده بهینه در حوزه آب است. روایت آب در فولاد مبارکه نیز به نوع خود بسیار جالب و ارزشمند است. امروز متأسفانه در کشورمان در حوزه آب بهره‌وری صحیحی انجام نمی‌شود؛ درحالی‌که در فولاد مبارکه شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه استفاده بهینه از آب هستیم. فولاد مبارکه برای خود الگوی مصرف آب تعریف و اجرایی کرده و با استفاده از این الگو نه‌تنها از آب به بهترین شکل ممکن در شرکت استفاده می‌کند و آب را در چرخه تولید چندین بار تصفیه و بازچرخانی می‌نماید؛ بلکه در راهبردهای خود در همه حوزه‌ها به‌ویژه در آب، فرابخشی نگاه کرده و با جمع‌آوری پساب شهرهای اطراف و استفاده از آن‌ها به‌جای برداشت آب خام به‌نوعی دغدغه کل کشور را دارد. اینکه در فولاد مبارکه تلاش شده به بهترین شکل ممکن بهره‌وری در حوزه آب انجام شود، خود یک روایتگری مستقل می‌طلبد.

وی در بخش پایانی سخنان خود مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه را مردان آهنین خستگی‌ناپذیری که همت‌های فولادی دارند توصیف کرد.