به گزارش اکونا پرس،

در این مراسم که با حضور دکتر مهدی عبوری و دکتر عادل پیغامی مدیرعامل منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران دو مجموعه در شرکت غدیر برگزار شد، طرفین در راستای اجرای پروژه‌های مشترک و سرمایه‌گذاری در شاخههای مختلف  تفاهمنامه امضا کردند .

دکتر عبوری در این مراسم با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و منطقه آزاد قشم از ظرفیت‌های زیادی برای سرمایهگذاری برخوردارهستند، گفت: ما در این منطقه موضوعاتی را با محوریت هلدینگ برق و انرژی غدیر در حال پیگیری هستیم .

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه قشم با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در حال اجرا است  که ۳۶۰ مگاوات آن به بهره برداری رسیده و پروژه بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات نیز در حال ساخت است و همکاران ما در تلاش هستند که در زمان مقرر  به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: موضوع بعدی که یکی از دغدغه‌های منطقه به شمار میرود تامین آب مناسب برای مردم است و با توجه به اینکه واحد آب شیرین‌کن قشم در مردادماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید سالانه بیش ار ۲ میلیون متر مکعب آب را خواهد داشت، در صورت آمادگی منطقه آزاد برای خرید آب این پتانسیل وجود دارد که تولید افزایش پیدا  کند .

عبوری گفت: راه اندازی پلنت  LNG در منطقه آزاد قشم و در کنار آن ساخت اسکله یکی از پروژه‌هایی است که ما با کمک از شرکت‌های دانش‌بنیان و تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه شریف منعقد کرده‌ایم به دنبال اجرای آن هستیم و در صورتی که مدیران منطقه بتوانند گاز مناسب را در منطقه به ما بدهند می‌توانیم آن را گسترش و تا حدود زیادی به بحث خام فروشی پایان دهیم.

وی تاکید کرد: ما در بحث آب و برق و گاز آمادگی کامل برای همکاری با منطقه آزاد قشم را داریم، همچنین در حوزه‌هایی مانند ساخت و ساز با توجه به اینکه درهلدینگ ساختمان غدیر از روش صنعتی استفاده می‌شود این امادگی وجود دارد که به سرعت ساختمان‌های مدرن ساخته و تحویل منطقه شود. همچنین در بخش حمل و نقل زمینی و دریایی، مسافری و باری گروه غدیرآماده همکاری با منطقه است.

دکتر عادل پیغامی مدیرعامل منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر فضا بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد، گفت: گروه سرمایه‌گذاری غدیر هم در کشور و هم در منطقه به واسطه انجام پروژه‌های متعدد بسیار خوشنام است و ما از سرمایه‌گذاری این شرکت به شدت استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی که در منطقه آزاد قشم وجود دارد، می‌تواند به یک هاب کامل اقتصادی تبدیل شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: در بحث سرمایه‌گذاری هیچ گونه تعللی از سوی ما صورت نخواهد گرفت، زیرا ما کار شما و انجام پروژه‌های شما را مانند کار خود میدانیم و معتقدیم این دو از هم جدا نیستند.