به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، "زمزم ۳" است که بزرگ ترین مگامدول آهن اسفنجی کشور است، با ظرفیت تولید تا ۲ میلیون تنی به روزهای بهره برداری نزدیک شده است.

اجرای این طرح در گام چهارم توسعه فولاد خوزستان تعریف شده که راه اندازی آن نیاز شرکت به خرید آهن اسفنجی در تولید شمش فولاد را برطرف می کند. در گام چهارم توسعه فولاد خوزستان ۳۲۵پروژه به ارزش 40 همت (هزار میلیارد تومان) تعریف شده که مهمترین آنها زمزم ۳ است. طبق گفته امین ابراهیمی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان، با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی و در الِمان های پروژه توسط دانش بنیان ها انجام شده، این طرح به یک سوپر مگامدول تبدیل شده است.

سرمایه گذاری طرح به حدود ۱۵۰ میلیون یورو می رسد و با توجه به اینکه مراحل پایانی ساخت را پشت سر گذاشته، در انتظار راه اندازی طی ماه های آتی است.

برنامه ۱۳.۶ میلیون تنی

این شرکت طبق برنامه ای که ارایه کرده قرار است در سال ۱۴۱۰ به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تنی یا به عبارتی به سهم ۲۵درصدی بازار دست یابد. در این میان قرار است دستیابی به ظرفیت تولید ۶میلیون تنی تا ۱۴۰۴تحقق یابد و در گام های بعدی تا سال ۱۴۱۰ ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تن عملی شود.

عرضه ۳ میلیون تن محصول

فولاد خوزستان از ابتدای فروردین تا انتهای آذر سال جاری، بیش از ۳ میلیون تن محصول شامل شمش فولادی، تختال، آهن اسفنجی و گندله به بازارهای داخلی و جهانی عرضه کرده که ۵.۲ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است. از این رقم 2.3 میلیون تن در بازار داخلی عرضه شده که 24درصد بیش از عملکرد مدت مشابه سال قبل بوده است. میزان شمش عرضه شده توسط این شرکت – به عنوان بزرگ ترین تامین کننده شمش فولادی بازار داخل- تا پایان فصل سوم سال جاری به 1.8 میلیون تن رسید که 14 درصد بیش از عملکرد 9 ماه سال گذشته بود. در این میان افزون بر یک میلیون تن از شمش تولیدی این شرکت در بورس کالا عرضه شده است.

درآمد فروش محصولات شرکت فولاد خوزستان از ابتدای فروردین تا انتهای آذر ۱۴۰۲، بیش از مجموع درآمدهای سال گذشته بوده است. طی این مدت درآمد فروش محصولات ۵۳ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان بوده است که جهش ۴۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.