به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرنگار فولاد، در این جلسه که، در محل برگزاری همایش‌های مرکز تحقیقات فولاد مبارکه برگزار شد، حجت‌الاسلام مرجوی، دبیر شورای هم‌اندیشی مدیران گزینش استان اصفهان و مدیر هسته گزینش استانداری ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) و روز زن و همچنین تشکیل نهاد گزینش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: شهید سلیمانی در واقع یکی از اسطوره‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست و همه می‌دانیم که کارایی شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی است و نام و راه او همچنان زنده است.

مدیریت جهادی، انقلابی و صحیح حاکم بر این صنعت بسیار ارزشمند است
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه یکی از مصادیق پیشرفت نظام جمهوری اسلامی است، گفت: مدیریت جهادی، انقلابی و صحیح حاکم بر این صنعت بسیار ارزشمند است که منجر به تعالی و رشد اقتصاد کشور خواهد شد.
حجت‌الاسلام مرجوی در خصوص اهمیت تبیین دستاوردهای نظام اظهار داشت: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در راستای آگاهی آحاد مختلف جامعه از فعالیت‌ها و دستاوردهای صنعت کشور، به‌ویژه صنایعی همچون فولاد مبارکه، امری ضروری است.
به گفته دبیر این شورا، جلسه هم‌اندیشی گزینش‌گران استان اصفهان هر دو ماه یک‌بار با حضور مدیران، رابطین و نمایندگان گزینش دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان در راستای بررسی و هماهنگی بیشتر روند فعالیت‌ها برگزار می‌شود. مجموعه هسته‌های گزینش استان اصفهان یک خانواده‌‌اند و از طریق برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با یکدیگر مرتبط می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که در بهبود روند گزینش یکدیگر را یاری می‌کنند تا این امر مهم به بهترین شکل ممکن در همه سازمان‌ها انجام شود. وظیفه نهاد گزینش این است که بین نیروهای انسانی، بهترین‌ها را برای هر مجموعه و سازمان انتخاب کند و اگر احیاناً ضعف یا نقصانی وجود دارد، آن را برطرف سازد.

فولاد مبارکه یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور
وی از نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین ظرفیت هر مجموعه یاد و اضافه کرد: این ظرفیت نیازمند محافظت و دقت عمل است و نهاد گزینش بهترین جایگاهی است که می‌تواند این ظرفیت را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ کند و اگر مشکلات و کمبودهایی وجود دارد، بتواند آن‌ها را به‌ویژه در نقاط مهمی همچون شرکت فولاد مبارکه، به‌عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور رفع سازد.
حجت‌الاسلام مرجوی خاطرنشان کرد: چنانچه نیروی انسانی هر سازمان ضعف یا کوتاهی داشته باشد، کل آن سازمان و حتی کل کشور آسیب می‌بیند و در مقابل اگر نیروی انسانی هر سازمان دارای توانمندی و انگیزه باشد و در تراز معیارهای جمهوری اسلامی قرار گیرد، نه‌تنها از خسارت‌های احتمالی در این حوزه جلوگیری می‌کند، بلکه به رشد و تعالی کشور منجر می‌شود.

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه:
عزم ما به مأموریتی که برای تحقق گزینش صحیح افراد بر عهده داریم جزم است
در این جلسه، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه نیز گفت: شناخت و گزینش انسان‌ها بهترین رکن اجرایی در صحنه فعالیت ادارات، سازمان‌ها و نهادها و مهم‌ترین نقش هسته‌های گزینش در کشور است.
علیرضا کاظمی با بیان اینکه امروزه گزینش از جهاتی اهمیت خود را بیش‌ازپیش نمودار ساخته است، گفت: تغییر نسل‌ها، تفاوت در نگرش‌ها، عادی‌سازی و ساده‌انگاری برخی ناهنجاری‌ها، همه و همه سبب شده تا کار مسئولان گزینش سازمان‌ها و نهادها در برگزیدن و انتخاب انسان‌هایی که بتوانند مأموریت‌های بزرگ را در چرخه حکمرانی کشور به انجام برسانند قدری دشوار کرده است؛ به‌طوری‌که این موضوع در کنار نامناسب بودن قوانین حاکم بر گزینش، به سخت‌تر شدن کار می‌انجامد. اتفاق خوب این است که عزم ما به مأموریتی که برای تحقق گزینش صحیح افراد بر عهده داریم جزم است؛ باید در چنین جلسات هم‌اندیشی جهت تقویت عملکرد خود بکوشیم و نگاه‌های جدید در حوزه اجرایی گزینش را به یکدیگر بیاموزیم.
فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به بلوغ کامل رسیده
وی عنوان کرد: فولاد مبارکه مولود انقلاب اسلامی است و گام اول خود را همگام با انقلاب اسلامی برداشته است. امروز نیز در گام دوم با ورود به سی‌ساله دوم، باید حرکت‌های بزرگی را رقم بزنیم.
 کاظمی با بیان اینکه امروز فولاد مبارکه سهم 33 درصدی از تولید فولاد کشور را بر عهده دارد و بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق فولادی در جنوب شرق آسیا و شمال آفریقاست، گفت: این شرکت در کنار هلدینگ خلیج‌فارس بالاترین ارزش سهم بازار را با نزدیک به ۵۰۰ همت داراست. فولاد مبارکه سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی و در حوزه صنعت سهم ۶.۵ درصدی دارد. این مجموعه در زنجیره تأمین خود 2500 تأمین‌کننده خدمات و کالا و همکار بیش از 1000 کارخانه و کارگاه است. امروز فولاد مبارکه را صرفاً یک کارخانه تلقی نمی‌کنیم، بلکه به وسعت ایران اسلامی می‌دانیم و آن را به سمت خلق ارزش حرکت می‌دهیم. امروز فولاد مبارکه جایگاه اول را میان 100 سازمان برتر کشور دارد و موفق به دریافت جایزه پایداری با نشان پنج‌ستاره شرکت‌های عضو انجمن جهانی فولاد شده است. چشم‌انداز افق ۱۴۱۰ فولاد مبارکه این است که در جمع ۲۰ شرکت فولاد جهان قرار گیرد. گروه فولاد مبارکه با استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌ها، سهم ۴۵ درصدی در تولید شمش فولادی کشور دارد. کامل بودن زنجیره تولید یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز فولاد مبارکه از دیگر شرکت‌هاست. فولاد مبارکه از ابتدای راه‌اندازی تاکنون ۱۴۲ میلیون تن محصول در بازارهای داخلی و خارجی توزیع کرده است. این شرکت در دولت سیزدهم فعالیت‌های بزرگی را آغاز کرده و در همین دولت آن‌ها را به نتیجه رسانده است. ما در حال حرکت به سمت تولید محصولات ویژه و خاص هستیم. فولاد مبارکه امروز برای تولید هر تن فولاد، تنها ۲.۲ مترمکعب آب مصرف می‌کند و مدلی از اقتصاد چرخشی را با سرمایه‌گذاری در بازچرخانی آب عملیاتی کرده است. این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به بلوغ کامل رسیده و با تغییر رویکردهای خود، اقدام به اشتغال‌زایی در مناطق کم‌برخوردار و محروم کرده است.

مدیر گزینش شرکت فولاد مبارکه:
مهم‌ترین سرمایه هر سازمان نیروهای انسانی کارآمد، توانمند، با اشتیاق، مقید و با وجدان کاری آن سازمان است

محسن طبیعی، نیز در این جلسه اظهار داشت: میزبانی فولاد مبارکه از جلسه شورای هم‌اندیشی مدیران گزینش استان اصفهان منجر به شناخت بیشتر مدیران هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان از اهمیت فعالیت فولاد مبارکه می‌شود. گزینش‌گران در جایگاه مهمی در سازمان‌ها قرار دارند و باید مطلع باشند که در صنایع مهم و مادر کشور چه اتفاقات بزرگی در حال تحقق است.
وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین سرمایه هر سازمان تجهیزات آن سازمان نیست، بلکه نیروهای انسانی کارآمد، توانمند، با اشتیاق، مُقید و با وجدان کاری آن سازمان است، گفت: بنابراین هرچه فرایند جذب و استخدام نیروی انسانی در هر سازمان با دقت بهتر و بیشتری صورت گیرد، نیروی انسانی جذب‌شده از تمامی جوانب غنی‌تر و کارآمدتر خواهد بود و آن سازمان را بالنده‌تر خواهد کرد.
به گفته مدیر گزینش شرکت فولاد مبارکه، «گزینش» یکی از مهم‌ترین ارکان فرایند جذب و استخدام در هر سازمان است؛ در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اعتقادات و تقید به آرمان‌های انقلاب اسلامی، پایبندی به انضباط کاری و تعهد به انجام کار از اصول مهمی است که در گزینش متقاضیان استخدام در کلیه سازمان‌ها باید در نظر گرفته شود تا مسیر صحیحی برای جذب جوانان نخبه و سالم کشور هموار گردد و بهترین‌ها انتخاب شوند؛ در این صورت است که یک سازمان به تعالی می‌رسد و با چالش‌های کمتری در حوزه نیروی انسانی مواجه می‌شود.
وی تأکید کرد: جایگاه گزینش به‌گونه‌ای است که حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در زمانی که کمتر به این موضوع اهمیت داده می‌شد، بر این امر مهم تأکید داشتند و فرمان تشکیل این نهاد ارزشمند را صادر فرمودند؛ همچنان که مقام معظم رهبری نیز در سخنانی می‌فرمایند: «در تشخیص‌ها، در گزینش اشخاص و در گزینش مسئولان، باید خدا را در نظر بگیرید، گزینش باید گزینش هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد».
محسن طبیعی گفت: البته جوانان عزیز ایران اسلامی عموماً جوانانی نخبه، مقید، متعهد، سالم و پاک هستند؛ اما گاهی در عرصه رقابت‌ها برای استخدام و جذب آنان در سازمان‌ها، برخی از ملاحظات در نظر گرفته می‌شود تا بهترین‌ها انتخاب شوند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه پس از برگزاری بزرگ‌ترین آزمون استخدامی در صنعت کشور، فرایند جذب بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از جوانان را براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اعم از برگزاری طب صنعتی، نظام شایستگی و گزینش در دستور کار خود قرار داد که انجام این فرایند در این ابعاد، تجربه گران‌بهایی برای کشور است.