در این مطلب تصمیم داریم اطلاعات کامل و دقیقی درباره کاربردهای سایبان ویلا و مزایای نصب آن در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سایبان ویلا چیست و چه کاربردی دارد؟

سایبان سازه‌‌ای کاربردی و مناسب است که به‌راحتی می‌‌توان آن را در مواقع نیاز باز و بسته کرد. سایبان ممکن است به شکل ثابت یا سایبان متحرک نصب شود. همچنین سایبان متحرک به دو شکل دستی و برقی در ویلا طراحی و اجرا می‌شود.

باز و بسته کردن سایبان دستی با کمک نیروی دست انجام می‌شود، اما باز و بسته کردن سایبان متحرک با کمک نیروی برق و به‌سادگی انجام می‌شود. یعنی در مواقع نیاز می‌توانید فقط با فشردن دکمه ریموت سایبان را باز یا جمع کنید.

حتی اگر مایل باشید می‌توانید سایبان ویلا را هوشمند نمایید. یعنی با اتصال به ابزارهای الکترونیک و از راه دور سایبان را کنترل نمایید. با توجه به اینکه هوشمند‌سازی تکنولوژی پیشرفته‌ای است، قیمت سایبان ویلا هوشمند هم نسبت به نمونه‌های معمولی بالاتر است.

سایبان یا سقف متحرک در ویلا کاربردهای متعددی دارد. شما می‌توانید سایبان را کنار پنجره یا درب نصب کنید تا جلوی تابش نور خورشید به ساختمان را بگیرید. نصب سایبان پنجره ای از تغییر رنگ فرش و مبلمان جلوگیری می‌کند.

حتی می‌توانید به جای نصب سایبان پنجره‌ ای، سایبان را در محوطه باز ویلا نصب کنید تا فضای سایه‌ای را برای پارک اتومبیل فراهم کنید. یکی دیگر از کاربردهای سایبان در ویلا ایجاد فضای دلچسب و سایه برای دورهمی است. کاربرد دیگر سایبان در ویلا، کنار استخر و ایجاد فضای سایه یا پوشاندن روی استخر است.

11

 

چه عواملی در تعیین قیمت سایبان پنجره‌ ای تاثیر دارد؟

یکی از مسائل مهمی که قبل از نصب و اجرای سایبان پنجره‌ ای باید بدانید عوامل موثر بر قیمت آن است. بهتر است اطلاع داشته باشید قیمت سایبان پنجره‌ای یا مدل‌های دیگر ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. مهم‌ترین عواملی که بر قیمت انواع سایبان تاثیر می‌گذارند شامل موارد زیر است:

  •  

اندازه سایبان

مهم‌ترین عاملی که بر تعیین قیمت سایبان برقی تاثیر می‌گذارد، اندازه آن است. هر چقدر سایبان بزرگ‌تر باشد از متریال بیشتری برای ساخت آن استفاده می‌شود که باعث می‌شود قیمت سایبان پنجره‌ ای هم افزایش پیدا کند.

  •  

جنس سایبان پنجره‌ ای

عامل بااهمیت دیگری که بر قیمت سایبان پنجره ای تاثیر می‌گذارد، جنس آن است. برای طراحی و اجرای سایبان از پارچه، برزنت، فلز، چوب، پی وی سی و ... استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. بنابراین اگر می‌خواهید بودجه مورد نیاز برای اجرای سایبان را برآورد کنید، لازم است حتما به جنس آن توجه کنید.

  •  

دکوراسیون محوطه باز ویلا

سایبان ویلا با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب می‌شود. طراحان در تعیین قیمت سایبان به این ویژگی هم توجه دارند.

  •  

کیفیت متریال

کیفیت متریال‌هایی که برای طراحی و اجرای سقف متحرک در ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد گسترده است. اجرای سقف متحرک با متریال باکیفیت هزینه بالاتری دارد و قیمت متریال‌های نامرغوب پایین است. البته بهتر است کارفرما از سازه‌های باکیفیت برای طراحی و اجرای سایبان استفاده کند. زیرا متریال باکیفیت ماندگاری بالایی دارد و برای مدت طولانی قابل استفاده است.

قبل از اجرای سایبان ویلا باید به چه مواردی توجه کنیم؟

اگر می‌خواهید مناسب‌ترین سایبان را در ویلا نصب کنید، لازم است حتما به موارد زیر توجه کنید.

  •  

تناسب اندازه سایبان با اندازه ویلا

برای جلوه بهتر سایبان لازم است، سایبان را با اندازه‌ای مناسب انتخاب کنید. در صورتی که محوطه باز ویلا بزرگ باشد می‌توانید سایبانی با سایز بزرگ اجرا کنید، اما در مواردی که محوطه ویلا کوچک است، بهتر است سایز سایبان را هم کوچک انتخاب کنید تا جلوه بهتری داشته باشد.

  •  

مقاومت در برابر عوامل جوی

قبل از طراحی و اجرای سایبان ویلا باید به شرایط آب و هوا دقت کنید. در برخی از مناطق باید سایبان را از جنسی انتخاب کنید که مقاومت آن در برابر رطوبت زیاد باشد.

  •  

مهارت نصاب

برای نصب سقف متحرک یا سایبان پنجره‌ای لازم است از نصاب ماهر و باتجربه کمک بگیرید. در صورتی که فردی بدون داشتن مهارت کافی کار نصب ساییان را به عهده بگیرد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید سایبان بدون نقص اجرا شود و ماندگاری مطلوبی داشته باشد.

مزایای اجرای سقف متحرک چیست؟

اجرای سقف متحرک یا سایبان با مزایای متعددی همراه است که شامل موارد زیر است:

  •  

جلوه و زیبایی ویلا

یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای سایبان یا سقف متحرک این است که جلوه زیبایی به ویلا می‌دهد. در صورتی‌که سایبان هوشمندانه طراحی و اجرا شود موجب زیبایی حیاط ویلا می‌شود و ارزش اقتصادی آن را بالا می‌برد.

  •  

فراهم کردن فضای خصوصی

در صورتی که ایجاد فضای اختصاصی در ویلا برای شما اهمیت دارد، می‌توانید سقف متحرک نصب کنید و محیط مناسبی برای نشستن، مطالعه یا تفریح ایجاد کنید. نصب سایبان روی استخر ویلا با استقبال بالایی مواجه می‌شود؛ زیرا موجب فراهم کردن فضای خصوصی می‌شود.

  •  

تنوع مدل سایبان

مزیت دیگر اجرای سقف متحرک یا سایبان در ویلا این است که تنوع بالایی دارد. متقاضیان می‌توانند بر اساس تمایل خود سایبان مناسبی با مدل آکاردئونی، چتری، سایه‌بان ثابت یا متحرک نصب کنند.

  •  

قیمت مناسب سایبان

یکی دیگر از مزایای مهم اجرای سایبان در ویلا قیمت مناسب آن است. برای اینکه سازه مورد نظر مانند سقف متحرک یا سایبان پنجره ای را با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه نصب کنید بهتر است قبل از اجرا از چند نصاب معتبر استعلام قیمت بگیرید.

  •  

کاهش مصرف انرژی

در صورتی که سایبان را کنار درب و پنجره نصب کنید و از تابش نور خورشید به ساختمان جلوگیری کنید، می‌توانید مصرف انرژی را مدیریت کنید و هزینه‌های مصرف آن را کاهش دهید.

22

 

سخن آخر

سایبان سازه‌ای محبوب است که در طراحی فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد و جلوه زیبایی دارد. هدف ما از گردآوری این مطلب ارائه اطلاعات جامع درباره سایبان ویلا بود. امیدواریم توانسته باشیم راهنمای کاملی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به‌راحتی سایبان پنجره‌ ای، چتری و... را نصب کنید.