به گزارش اکونا پرس،

دکتر عبوری در این نشست با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که گروه سرمایه­ گذاری غدیر و صنایع زیر گروه آن در این روزهای سخت تولید با آن روبرو هستند موضوع ناترازی انرژی است، گفت: این مسئله  باکمک دانشگاه صنعتی شریف و  پای کار بودن هلدینگ های مرتبط به زودی حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از راهبردهای اصلی گروه غدیر پیوند صنعت و دانشگاه است و با توجه به اینکه این گروه در همه عرصه ها پیش گام است در عرصه حل مشکل ناترازی انرژی نیز پیشگام شده  و تلاش  می­کند  روش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با شرکت آهن و  فولاد غدیر ایرانیان   به صنایع دیگری  تسری پیدا کند تا گام موثری در جهت تولید جریان پایدار انرژی صورت گیرد.

عبوری با بیان اینکه حل جریان ناترازی انرژی در مجموعه های دیگر کشور نیز آغاز شده، گفت: امتیاز  شروع این پروژه در گروه غدیر این است که ما با کمک شرکت های دانش بنیان و  توان داخلی برای رسیدن به یک جریان پایدار انرژی تلاش می­کنیم   و رویکرد تکیه بر توان داخلی و  استفاده از ظرفیت­های دانشگاه­های مطرح ایران برای حل مسایل را داریم.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری غدیر افزود: با توجه به توافقات صورت گرفته قرار بر این شد که این پروژه با ظرفیت تولید 125 تن  LNG  و در 3 مرحله کار خود را انجام دهد که فاز اول با 25 تن آغاز ، فاز دوم 50 و فاز سوم نیز با 50 تن به پایان برسد که با توجه به شرایط موجود برای تامین مالی در شرکت هایی که دارای سهامدار هستند، گروه سرمایه گذاری غدیر از این تدبیر استقبال می­کند.

وی در پایان تصریح کرد: ضروری است  در زمینه های دیگری همچون افزایش بهره­وری در صنایع  نیز از کمک دانشگاه شریف و شرکت­های دانش بنیان استفاده کنیم، همچنین امیدواریم به زودی پیشنهادات دانشگاه شریف در مورد صنایع مختلف به نیز به این مجموعه ارایه و با پیگیری همکاران ما به مرحله اجرا برسد.