به گزارش اکونا پرس،

در گزارش هیات مدیره این مجمع بیان شد که ارزش بازاری سهام غدیر در سال مالی گذشته رشد ۳۵ درصدی را تجربه کرد ه است  و درآمد‌های عملیاتی این گروه نیز با رشدی ۲۶ درصدی از ۲۱ هزار میلیارد به ۲۷ هزار میلیارد افزایش یافته است.

همچنین سود خالص این گروه با افزایشی بیش از ۶هزار میلیارد تومان نسبت به دوره قبل، از حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان رسیده که حکایت از رشد ۳۰ درصدی می دهد.

گفتنی است مهدی عبوری مدیرعامل گروه سرمایه گذاری غدیر در گزارش هیات مدیره این شرکت به  برنامه­‌ریزی جهت احداث  نیروگاه ۲۰۰۰مگاواتی سیرجان، درج نماد گروه مالی نماد غدیردر بازار بورس، رشد ۷۷ درصدی دارایی های  صندوق‌­های  سرمایه‌گذاری غدیر نسبت به سال گذشته  و کسب بالاترین نسبت تولید کلینکر به ظرفیت اسمی در مقیاس جهانی  توسط هلدینگ سیمان غدیر اشاره کرد.

در این گزارش مدیرعامل گروه سرمایه گذاری غدیر از فعال‌سازی معادن سنگ آهن و طلا در کشور و راه‌اندازی خط پر‌عیار‌سازی در شرکت نوظهور بافق خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه مقاصد صادرات سیمان نیز از ۱۷ کشور به ۲۹ کشور گسترش یافته، گفت: در بخش پتروشیمی توانسته‌ایم صندوق‌های بخشی تاسیس کنیم که از اهمیت بالایی برخوردار است.

عبوری همچنین تاکید کرد: در نیروگاه قشم به منظور انتقال برق شرکت به سرزمین اصلی اقدام به تعویض هادی پر ظرفیت شده است.

گفتنی است در این مجمع عبوری از فعال‌سازی و راه‌اندازی ۲۰ پروژه مهم در گروه سرمایه‌گذاری غدیر خبرداد و به ارائه چگونگی انجام این پروژه‌ها، نحوه تامین مالی، زمان بهره‌برداری و اهمیت ‌آنها در زنجیره سرمایه‌گذاری غدیر پرداخت.

 

در انتها با رای اکثریت حاضرین، ۹۲/۴۷ درصد سود خالص قابل تقسیم سال مالی ۱۴۰۲ غدیر،  معادل ۳۰۰۰ریال به ازای هر سهم بعنوان سود نقدی تصویب شد.