به گزارش اکونا پرس،

یکی از محصولاتی که ارتباط مستقیم با نرخ دلار و قیمت محصولات پتروشیمی دارد، روغن موتور و لاستیک خودرو است که طی مدت گذشته قیمت لاستیک‌ به ویژه لاستیک‌های خارجی با رشد قابل توجهی روبرو شده است و در کنار آن قیمت روغن موتور از سوی کارخانه‌ها با افزایش قیمت مواجه شده و به تبع آن واحدهای تعویض روغن میزان دستمزد خود را افزایش داده اند.
در این باره رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو اظهار کرد: لاستیک‌های تولید داخل تا حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته و لاستیک‌های وارداتی تا ۴۰ درصد گران شده‌اند.
داوود سعادتی نژاد گفت: رشد قیمت لاستیک در شرایط فعلی به دلیل آن است که مصوبه سال ۱۳۹۳ در رابطه با تولید و فروش لاستیک اجرایی نمی‌شود و از سوی دیگر رکود گریبان بازار را گرفته است. ناگفته نماند که در شرایط فعلی قیمت لاستیک خودروهای سنگین، رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است.
او ادامه داد: در حال حاضر به واسطه رشد ۴۰ درصدی قیمت محصولات وارداتی، حجم قابل توجهی از تقاضای بازار از طریق لاستیک های  داخلی تامین می شود.

  • سعادتی نژاد در رابطه با وضعیت روغن موتور نیز گفت: قیمت روغن موتور ایرانی با وجود آنکه شرکت ها افزایش قیمت نداشته اند اما رشد پنج تا ۱۰ درصدی را به ثبت رسانده اند و شرایط بازار به گونه ای است که بازار روغن از محصولات ایرانی اشباع و نیازی به واردات محصولات خارجی نیست.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه صادرات روغن موتور ایرانی به برخی از کشورهای آسیای صورت می گیرد، یادآور شد: دستمزد واحدهای صنفی تعویض روغن تغییر نداشته و این در حالی است که اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور از نرخ گذاری مصوب خارج شده و در تیرماه سال گذشته اتحادیه به صورت داخلی نرخ گذاری برای دستمزد تعیین کرده است.