به گزارش اکونا پرس،

هفته ی گذشته با اخبار مهمی از شرکت های سازنده سوپراسپرت ها مانند بوگاتی و الاینو همراه شد. در این بخش نیز به مرور جذاب ترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر می پردازیم.
 

ابرخودرو بلغاری ها با قدرت ۵۲۲۱ اسب بخار رونمایی شد

خودروهای سوپر اسپرت و یا به عبارت دیگر ابر خودروها را با برندهای مطرحی مانند لامبورگینی، بوگاتی و یا مک لارن می شناسیم اما شرکت های گمنام دیگری هستند که در سال های اخیر در این حوزه فعالیت گسترده ای داشته و در واقع خودروهای سوپر اسپرت را باشکل و شمایل کاملا جدید روانه بازار کردند.

شرکت بلغاری الاینو (Alieno) از خودرو سوپر اسپرت خود با ظاهری منحصر به فرد و البته قدرت ۵۲۲۱ اسب بخار رونمایی کرد.

این خودرو تمام الکتریکی که با عنوان آرکانوم شناخته می شود و قادر است تا به بیشینه سرعت ۴۸۸ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

این محصول جذاب بلغارستان مجهز به ۲۴ پیشرانه الکتریکی است که در واقع برای به حرکت در آوردن هر چرخ ۶ پیشرانه الکتریکی تعبیه شده است.

این شرکت بلغاری مدعی است که قدرتمندترین نسخه این خودروتوانایی تولید بیشینه گشتاور ۸۸۰۰ نیوتن‌ متررا دارد ودر هر بار شارژ مسافتی معادل ۱۰۲۰ کیلومتر را طی می کند.

علاوه بر این امکان سفارش سه تریم مسابقه، پیست و خیابانی برای این غول پیکر بلغاری وجود دارد.

 

 

 

نسخه منحصر به فرد بوگاتی شیرون معرفی شد

زیبایی و قدرت شاید نشانه اصلی محصولات بوگاتی شیرون باشد و این بار این سازنده خودروهای سوپر اسپرت با رونمایی از نسخه متمایز خود با عنوان شیرون دیوو (Divo) باز هم شگفتی ساز شد.

این ابرخودرو در تعداد محدود تولید می شود و انتظار می رود با حداکثر سرعت ۳۸۵ کیلومتر در ساعت روانه بازار شود.

لازم به ذکر است که بوگاتی شیرون اسپورت ۱۸ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه معمولی شیرون بوده و گفته می‌شود نسخه‌ی دیوو بسیار سبک‌تر خواهد بود.

بنابه اعلام شرکت بوگاتی، این خودرو در مراسم پبل بیچ در ماه آینده رونمایی خواهد شد و تا سال ۲۰۲۰ روانه بازار نخواهد شد.

 

نسل جدید ب ام و X۵ با ظاهری جدید به نمایش گذاشته شد

خودروساز آلمانی ب ام و از نسخه ۲۰۱۹ ب ام و X۵ با ظاهری جدید رونمایی کرد. طراحی جذاب و بهره بردن از امکانات رفاهی پیشرفته منجر شده تا به یک رقیب تمام عیار برای نسخه های آئودی Q۷ومرسدس بنز GLEتبدیل شود.

این محصول آلمانی براساس پلت فرم CLAR ساخته شده و برخلاف ظاهر آن در بخش فنی شاهد تغییرات چشمگیری نیستیم.

چراغ های LED هوشمند، صفحه نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپر، نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی قدرتمند Bowers & Wilkins و بیش از ۵ نوع حالت رانندگی بخشی از امکانات رفاهی این محصول جذاب ژرمن ها محسوب می شود.

نسل جدید ب ام و X۵ با قیمت پایه ۵۶ هزار دلار و در اواخر سال ۲۰۱۸ روانه بازار خواهد شد.

 

 

رنو کلیو ۲۰۱۹، خودرویی بی رقیب!

رنوکلیو ۲۰۱۹ قرار است در سال آینده در سبد محصولات خودروساز فرانسوی رنو قرار بگیرد و علاقه مندان انتظار یک پیشرانه هیبریدی و طراحی انقلابی از این هاچ بک جمع و جور را دارند.

شرکت خودروسازی رنو نسل پنجم کلیو را به عنوان یکی از محصولات کلیدی خود طی این ۱۰۰ سال معرفی می کند و قصد دارد تا در نمایشگاه ژنو از آن رونمایی کند.

نسخه Mk۵ کلیو موفقیتی بزرگ در صنعت خودروسازی فرانسه خواهد بود و در واقع قابلیت های جدید آن مانند سیستم های خودران و پیشرانه الکتریکی از تحولات عظیم این خودرو میان رده محسوب می شود.

تصاویر جاسوسی زیادی از نسل جدید رنو کلیو منتشر شده و به نظر می رسد که طراحان رنو نهایت سلیقه خود را به کار بسته اند و در ساخت آن از خودرو کانسپت رنو سیمبیوز الهام گرفته اند.

علیرغم تغییرات جلو پنجره ای در نمای خودرو، تحولات بزرگ این محصول رنو مربوط به کابین آن می شود.

طراحی زیبا فضای داخلی و البته استفاده از تکنولوژی های پیشرفته توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب خواهد کرد.

استفاده از صفحه نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند و البته بهره بردن از مواد با کیفیت بخشی از ویژگی های قابل توجه کابین رنو کلیو ۲۰۱۹ است.

رنو کلیو جدید براساس نسخه به روزرسانی شده ی پلت فرم CMF-B ساخته خواهد شد و در نتیجه باید انتظار پیشرانه ی ۱.۳ لیتری توربو بنزینی و ۰.۹ لیتری ۳ سیلندر توربو را داشت.

لازم به ذکر است که سیستم هیبریدی این هاچ بک دوست داشتنی از یک پیشرانه بنزینی همراه با یک باتری الکتریکی ۴۸ ولتی بهره خواهد برد و در نتیجه کاربران شاهد کاهش چشمگیر میزان مصرف سوخت و خروج CO۲ خواهند بود.

شرکت خودروسازی رنو به دنبال عرضه ۸ خودرو تمام الکتریکی و ۱۲ خودرو هیبریدی تا سال ۲۰۲۰ است و به تازگی از سرمایهگذاری ۱۸ میلیارد دلاری به منظور توسعه و تحقیق فناوری های خودران خبر داده است.

لازم به ذکر است، خودرو کانسپت رنو سیمبیوز در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد و پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود.

با توجه به این که رنو کلیو ۲۰۱۹ از پیشرانه های کم‌حجم و کم‌مصرف بهره خواهد برد، انتخابی ایده آل برای بازار کشورمان به حساب می آید.